ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İklim Değişikliği ve Su Yönetimi ORM425 GÜZ 2+0 Üniversite S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İklim, iklim değişikliği, sera gazları-sera etkisi kavramlarını açıklar.
    2-İklim değişikliği ile ilgili yayımlanan raporları, bu raporlarda hazırlanan senaryoları ve iklim değişikliği ile ilgili modelleri kavrar.
    3-İklim değişikliği ile ilgili küresel anlaşmları ve bu anlaşmaların altyapısını, gelişim sürecini, aralarındaki benzerlik ve farklılıkları bilir.
    4-İklim değişikliğinin su kaynaklarına etkisini, kuraklık kavramını anlar.
    5-İklim değişikliği, etkilerine karşı entegre havza yönetimi ve su yönetimini planlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   70
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,33 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İklim, Küresel İklim Değişikliği, Sera Gazları, Küresel Isınma kavramlarının açıklanması; bu kavramlarla ilgili sık karşılaşılan kısaltmaların ve ilgili kurum-kuruluşların tanıtılması. Kaynak 1`den Bölüm 7 ve 8 incelenerek gelinecektir.
    2 İklim, Küresel İklim Değişikliği, Sera Gazları, Küresel Isınma kavramlarının açıklanması; bu kavramlarla ilgili sık karşılaşılan kısaltmaların ve i Kaynak 1`den Bölüm 7 ve 8 incelenerek gelinecektir.
    3 İklim değişikliğinin geçmişten günümüze seyri ve Dünya`da güncel durum. Kaynak 3 incelenerek gelinecektir.
    4 IPCC Raporları, 5. IPCC Raporu`nda yayımlanan Temsili Konsantrasyon Rotaları (RCP`s) ve İklim Değişlikliği Senaryoları Kaynak 3 incelenerek gelinecektir.
    5 İklim Değişikliği Modelleri, Küresel ölçekte ve Türkiye ölçeğinde İklim Değişikliği senaryolarına göre yapılan projeksiyonlar. Kaynak 4 okunarak gelinecektir.
    6 İklim Değişikliği Modelleri, Küresel ölçekte ve Türkiye ölçeğinde İklim Değişikliği senaryolarına göre yapılan projeksiyonlar. Kaynak 4 okunarak gelinecektir.
    7 Dicle ve Fırat Havzaları Örneği`nde sıcaklık artışları ve sıcaklık artışının olası etkileri. Kaynak 5 incelenerek gelinecektir.
    8 İklim Değişikliği ile ilgili yasal süreç, yapılan anlaşmalar, bu anlaşmaların yapıları, benzerlikleri ve farklılıkları. Kaynak 3 incelenerek gelinecektir.
    9 İklim Değişikliği ile ilgili yasal süreç, yapılan anlaşmalar, bu anlaşmaların yapıları, benzerlikleri ve farklılıkları. Kaynak 3 incelenerek gelinecektir.
    10 Su döngüsü, Dünya`da ve Türkiye`de su varlığı. Kaynak 2` den Bölüm 4 incelenerek gelinecektir.
    11 Kuraklık kavramı ve iklim değişikliği - kuraklık ilişkisi. Kaynak 2`den Bölüm 2 incelenerek gelinecektir.
    12 Su-nüfus ilişkisi, su kirliliği. Kaynak 2`den Bölüm 2 okunarak gelinecektir.
    13 Bütünsel Havza Yönetimi ve Su yönetimi Kaynak 2`den Bölüm 5 okunarak gelinecektir.
    14 Bütünsel Havza Yönetimi ve Su yönetimi Kaynak 2`den Bölüm 5 okunarak gelinecektir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ziya ŞİMŞEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Dr. Semih EDİŞ
    Kaynaklar 1. Özyuvacı, N. 1999. Meteoroloji ve Klimatoloji. İstanbul Üniversitesi Yayın No: 4196, Orman Fakültesi Yayın No: 460. 2. Özhan S. 2004, Havza Amenajmanı, İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi Havza Amenajmanı Anabilim Dalı, İ.Ü. Yayın no: 4510, O.F. Yayın no: 481, İstanbul 3. IPCC, 2014. Fifth Asessment Report. (https://www.ipcc.ch/report/ar5/syr/) 4. Türkeş, M., 2012. Türkiye`de gözlenen ve öngörülen iklim değişikliği, kuraklık ve çölleşme. Ankara Üniversitesi Çevre Bilimleri Dergisi, 4 (2): 1-32. 5. Su Yönetimi Genel Müdürlüğü, 2016. İklim değişikliğinin su kaynaklarına etkisi projesi nihai raporu. (http://iklim.ormansu.gov.tr/ckfinder/userfiles/files/Iklim_Nihai%20Rapor_YoneticiOzeti.pdf)
    Yardımcı Kitap 1- Gautier, C., 2015. Petrol, su ve iklim. TUBİTAK Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, küresel iklim değişikliği ve etkileri bu etkileri azaltmak için su kaynaklarının planlaması ve yönetimini öğretmektir.
    Dersin İçeriği İklim, iklim değişikliği, sera gazları-sera etkisi, iklim değişikliği raporları, iklim değişikliği senaryoları, iklim değişikliği modelleri, iklim değişikliği ile ilgili küresel anlaşmalar, su varlığı, kuraklık, su yönetimi, entegre havza yönetimi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 5
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. -
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 3
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. -
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır. 4
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. 2
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. 4
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 2
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. 2
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster