Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sulak Alanlar ve Sulak Alanların Sınıflandırılması
|
Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları.
İlgili bölüm
|
2
|
Denizel Sulak Alanlarımız
|
Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları.
İlgili bölüm
|
3
|
Kıyısal Sulak Alanlarımız
|
Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları.
İlgili bölüm
|
4
|
Ülkemizdeki Lagünler
|
Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları.
İlgili bölüm
|
5
|
Ülkemizdeki Delta Ekosistemleri
|
Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları.
İlgili bölüm
|
6
|
Tatlısu Göllerimiz
|
Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları.
İlgili bölüm
|
7
|
Tuzlu/Acı/Alkalin Göllerimiz
|
Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları.
İlgili bölüm
|
8
|
Ülkemizdeki Sazlıklar
|
Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları.
İlgili bölüm
|
9
|
Ülkemizdeki Turbiyerler
|
Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları.
İlgili bölüm
|
10
|
Ülkemizdeki Dağ Gölleri
|
Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları.
İlgili bölüm
|
11
|
Su Basar Ormanlarımız
|
Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları.
İlgili bölüm
|
12
|
Jeotermal Sulak Alanlarımız
|
Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları.
İlgili bölüm
|
13
|
Ülkemizdeki Obruklar ve Dolin Gölleri
|
Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları.
İlgili bölüm
|
14
|
Türkiye RAMSAR Sulak Alanları
|
Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları.
İlgili bölüm
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Arda Özen
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
Türkiye sulak alan bitkileri ve bitki örtüsü, 1997. Özcan Seçmen, Erkuter Leblebici, Ege Üniversitesi Yayınları.
The Biology of Freshwater Wetlands 2006. van der Valk A.G. Oxford University Press
Wetlands 2000. Mitsch and Gosselink. 3rd Edition. John Wiley & Sons, Inc.
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı ülkemizdeki sulakalanlarla ilgili temel bilgileri vermek ve sulakalanlar konusunda öğrencilerin bilinç ve farkındalık düzeylerini arttırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Türkiyedeki önemli sulak alanlar ve sorunları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
4
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
4
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
4
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
4
|