ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye`nin Sulak Alanları ORM427 GÜZ 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sulak Alanları sınıflandırır
    2-Türkiyedeki sulak alanlarla ilgili temel bilgiler verir ve sorunları açıklar
    3-Sulak alanlardaki biyolojik çeşitliliği özetler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler25188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511111
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   89
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,97 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sulak Alanlar ve Sulak Alanların Sınıflandırılması Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları. İlgili bölüm
    2 Denizel Sulak Alanlarımız Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları. İlgili bölüm
    3 Kıyısal Sulak Alanlarımız Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları. İlgili bölüm
    4 Ülkemizdeki Lagünler Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları. İlgili bölüm
    5 Ülkemizdeki Delta Ekosistemleri Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları. İlgili bölüm
    6 Tatlısu Göllerimiz Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları. İlgili bölüm
    7 Tuzlu/Acı/Alkalin Göllerimiz Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları. İlgili bölüm
    8 Ülkemizdeki Sazlıklar Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları. İlgili bölüm
    9 Ülkemizdeki Turbiyerler Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları. İlgili bölüm
    10 Ülkemizdeki Dağ Gölleri Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları. İlgili bölüm
    11 Su Basar Ormanlarımız Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları. İlgili bölüm
    12 Jeotermal Sulak Alanlarımız Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları. İlgili bölüm
    13 Ülkemizdeki Obruklar ve Dolin Gölleri Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları. İlgili bölüm
    14 Türkiye RAMSAR Sulak Alanları Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları. İlgili bölüm
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Arda Özen
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Türkiye?nin önemli sulak alanları: RAMSAR alanlarımız, 2013. Doğa Koruma ve M,illi Parklar Genel Müdürlüğü Yayınları.
    Yardımcı Kitap Türkiye sulak alan bitkileri ve bitki örtüsü, 1997. Özcan Seçmen, Erkuter Leblebici, Ege Üniversitesi Yayınları. The Biology of Freshwater Wetlands 2006. van der Valk A.G. Oxford University Press Wetlands 2000. Mitsch and Gosselink. 3rd Edition. John Wiley & Sons, Inc.
    Dersin Amacı Dersin amacı ülkemizdeki sulakalanlarla ilgili temel bilgileri vermek ve sulakalanlar konusunda öğrencilerin bilinç ve farkındalık düzeylerini arttırmaktır.
    Dersin İçeriği Türkiyedeki önemli sulak alanlar ve sorunları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. -
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 4
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 4
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. -
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir 4
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. -
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster