ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sürdürülebilir Arazi Yönetimi ORM431 GÜZ 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Arazi ve arazi sınıflaması kavramını söyler.
    2-Tarım, orman ve mera arazilerinin niteliklerini kavrar.
    3-Kısıtlayıcı arazi kullanım faktörlerini belirtir.
    4-Arazi kullanım sorunlarını ve çözüm yöntemlerini açıklar.
    5-Arazi kullanımının Türkiye ve Dünya?da nasıl olduğunu kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler25166
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   72
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,4 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genel konular ve arazi kavramı
    2 Arazinin fiziksel özellikleri, arazi çeşitleri
    3 Arazi kullanma kavramı
    4 Dünyada ve Türkiye de arazi kullanım durumu
    5 Arazinin çeşitli kullanımlara tahsisi esasları
    6 Arazi envanterleri ve sınıflaması
    7 Arazi kabiliyet sınıfları (I,II,III,IV)
    8 Arazi kabiliyet sınıfları (V, VI, VII, VIII)
    9 Arazi sınıflandırma projelerinin hazırlanması, örnek uygulamalar
    10 Erozyona neden olan arazi kullanım şekilleri
    11 Sürdürülebilir arazi yönetimi için politik gereksinimler ve strateji geliştirme.
    12 Uluslararası düzeyde arazi idaresinde yaşanan sorunlar ve çözüm yaklaşımları.
    13 Ulusal düzeyde arazi idaresinde yaşanan sorunlar ve çözüm yaklaşımları.
    14 Arazi Yönetiminde Tartışma ve Değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ceyhun GÖL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Dr. Semih EDİŞ
    Kaynaklar 1. Özhan, S, Arazi Sınıflandırması Ders Notları, 118 s, İÜ Orman Fakültesi (Yayınlanmamış), İstanbul. 2. Atalay, İ, 1994. Türkiye Coğrafyası, Ege Üniversitesi Yayınları. İzmir. Randolph, J, 2003. Environmental Land Use Planning and Management, Island Press, 704 pp.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Doğal kaynaklara zarar vermeden ve sürdürülebilirlik amacını elde edebilmek için arazilerin kullanım esaslarının nasıl olması gerektiği hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Arazi kaynaklarının çok daha etkin kullanımının sağlanması, Çevresel ve ekonomik bakış açılarıyla bir kaynak olarak algılanan arazinin yönetimine dair tüm faaliyetlerin kapsanması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 5
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 5
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 4
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. -
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. 5
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. 5
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 5
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. -
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster