ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Orman Ekosistemleri Bilgisi ORM433 GÜZ 3+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Karasal ve yarıkarasal orman ekosistemlerini açıklar.
    2-Orman ekosistemlerinin düşey ve yatay yapısını kavrar.
    3-Dünyadaki orman ekosistemleri hakkında özet bilgi verir.
    4-Orman fonksiyonları ve madde/enerji değişim ve döngüleri arasındaki ilişkileri kavrar.
    5-Ormanın yayılışını etkileyen abiyotik ve biyotik faktörleri değerlendirir.
    6-Orman ekosistemleri ile iklim değişikliği arasındaki karşılıklı ilişkileri açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler202510
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ekosistem ile ilgili genel kavramlar, ekosistemlerin yapısı ve özellikleri
    2 Ekosistemlerdeki ekolojik döngüler, enerji, ekosistemlerin zamansal değişimi
    3 Dünyadaki ekolojik sistemler ve ekosistemlerin sınıflandırılması, Dünyadaki büyük hayat zonları (biyomlar)
    4 Karasal ekosistemlerin temel sınıflandırılması, Türkiye?deki başlıca ekosistemler
    5 Orman ekosistemi kavramı, dinamikleri, orman ekosistemlerinin sınıflandırılması
    6 Orman ekosistemlerinin düşey ve yatay yapısı, zamansal değişimi, orman ekosistemlerindeki ekolojik döngüler ve ormanın fonksiyonları
    7 Özel nitelikli orman ekosistemleri, su basar ormanlar, su kenarı (riperian) ekosistemleri
    8 Diğer doğal ekosistemler: Turbalıklar, sulak alanlar
    9 Diğer doğal ekosistemler: bozkırlar, tatlı su ve tuzlu su ekosistemleri
    10 Dünyada ve Türkiye?de orman ekosistemlerinin yayılışı
    11 Orman ekosistemlerin yayılışını etkileyen biyotik ve abiyotik yetişme ortamı faktörleri
    12 İklim değişikliği ve Orman ekosistemleri
    13 Küresel karbon döngüsünde orman ekosistemleri ve orman bitkisel kütlesi
    14 Orman ekosistemleri üzerindeki tehditler (hava kirliliği, asit yağışlar, ağır metaller, aşırı azot beslenmesi)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Meriç ÇAKIR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Seval SÜNAL, Arş. Gör. Ülkü DİKMEN
    Kaynaklar -
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin ana amacı karasal ve yarıkarasal ekosistemler hakkında bilgi verilmesidir. Bu kapsamda Türkiye?de bulunan başlıca ekosistemler ile bu ekosistemlerin sınıflandırılması, dinamikleri ve fonksiyonları hakkında temel bilgilerin aktarılması amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği 1. Kantarcı, M.D., 2005. Orman ekosistemleri bilgisi. İ.Ü. Orman Fakültesi yayınları. İstanbul. 2. Waring, R. H., and S. W. Running. 2007. Forest ecosystems: analysis at multiple scales. Elsevier, USA. 3. Kantarcı, M.D., 2005. Türkiye?nin yetişme ortamı bölgesel sınıflandırması ve bu birimlerdeki orman varlığı ile devamlılığının önemi. Orman Fakültesi yayınları. İstanbul.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 5
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 5
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 4
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 3
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. 4
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. 4
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster