Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Mekanizasyonun devreleri ve gelişimi
|
|
2
|
Ormancılıkta mekanizasyon uygulamaları
|
|
3
|
Türkiye ormancılığı ve mekanizasyon durumu
|
|
4
|
Fidanlık çalışmalarında mekanizasyon
|
|
5
|
Ağaçlandırma çalışmalarında mekanizasyon
|
|
6
|
Orman yolları yapımı ve bakımında mekanizasyon
|
|
7
|
Orman üretim çalışmalarında mekanizasyon
|
|
8
|
Orman üretim çalışmalarında mekanizasyon (Devam)
|
|
9
|
Ormancılıkta bölmeden çıkarma makineleri
|
|
10
|
Uzak nakliyat makineleri
|
|
11
|
Ormancılıkta yükleme-boşaltma ve istifleme makineleri
|
|
12
|
Orman koruma işlerinde mekanizasyon
|
|
13
|
Milli park ve mesire yerlerinde mekanizasyon
|
|
14
|
Erozyon kontrolü çalışmalarında mekanizasyon
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ender BUĞDAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Prof. Dr. H. Hulusi ACAR, (1999), Ormancılıkta Mekanizasyon, K.T.Ü., Orman Fakültesi Yayınları, Trabzon
|
Yardımcı Kitap
|
rof. Dr. Selçuk BAYOĞLU (1997), Orman Transport Tesisleri ve Taşıtları, İ.Ü. Orman Fakültesi Yayınları, İstanbul.
Prof. Dr. H. Hulusi ACAR, (2000), Orman Hava Hatları, Yüksek Lisans Ders Notları, K.T.Ü., Orman Fakültesi Yayınları, Trabzon
|
Dersin Amacı
|
Mekanizasyonun gelişimi, Türkiye ormancılığındaki durumu, ormancılıkta fidanlık, ağaçlandırma, orman yolları yapım ve bakımı, üretim, bölmeden çıkarma, taşıma, yükleme-boşaltma, istifleme, orman koruma, milli park ve erozyon kontrolü çalışmaları ile diğer ormancılık faaliyetlerinde kullanılan alet ve makinelerin tanınması, uygun yöntem ve makinelerin seçilerek iş kalitesinin ve verimliliğin arttırılmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
4
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
-
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
3
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
3
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
3
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
3
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
3
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
4
|