Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Genel konular ve erozyon kavramı
|
|
2
|
Erozyon türleri
|
|
3
|
Farklı erozyon türlerine karşı uygulanan yöntemler
|
|
4
|
Erozyonla mücadelede kullanılan inşaat yapıları ile ekipman ve teçhizatlar
|
|
5
|
Erozyon kontrolü projesinin hazırlanacağı alanların seçim kriterleri
|
|
6
|
Proje kapsamında uygulanabilecek ıslah çalışmaları
|
|
7
|
Projelerin önerileceği kurum ve kuruluşlara ait kanun ve yönetmelikler
|
|
8
|
Erozyon kontrol projelerine ait örnek uygulamalar (Dünya)
|
|
9
|
Erozyon kontrol projelerine ait örnek uygulamalar (Türkiye)
|
|
10
|
Erozyon kontrol projesi için ön etüt
|
|
11
|
Erozyon kontrol projesi için arazi çalışması
|
|
12
|
Erozyon kontrol projesi için arazi çalışması
|
|
13
|
Erozyon kontrol projesinin uygulanması
|
|
14
|
Projenin izlenmesi ve değerlendirilmesi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ceyhun GÖL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Dr. Semih EDİŞ
|
Kaynaklar
|
1. Çepel, N., Altın, M., Işık, K., Neyişçi, T., Yüksel, M., Orak, A., Sarı, M., Ergün, C. 2006. Erozyon, Doğa ve Çevre. Tema Yayınları. İstanbul.
2. Günay, T. 1997. Orman Ormansızlaşma Toprak Erozyon. Tema Yayınları. İstanbul.
3. Erozyon Kontrolü Uygulamalarında Dikkate Alınacak Hususlar (Tamim No:14). 1999. Orman Bakanlığı Ağaçlandırma ve Erozyon Kontrolü Genel Müdürlüğü. Ankara
4. Orman İçi Mera Islahı (Tamim No: 7). 1994. Orman Bakanlığı Ağaçlandırma ve Erozyon Kontrolü Genel Müdürlüğü. Ankara.
5. Yeşil Kuşak Ağaçlandırma Çalışmaları (Tamim No: 10). Çevre ve orman Bakanlığı Ağaçlandırma ve Erozyon Kontrolü Genel Müdürlüğü. Ankara.
6. Bozuk Orman Alanlarında Rehabilitasyon Çalışmaları (Tamim No: 16). 2004. Çevre ve orman Bakanlığı Ağaçlandırma ve Erozyon Kontrolü Genel Müdürlüğü. Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı özellikle kurak ve yarı kurak bölgelerde doğal dengenin aşırı derecede bozulmuş, erozyonun şiddetinin arttığı havzalar için rehabilitasyon ve erozyon kontrol projeleri hazırlamaktır. Aynı zamanda hazırlanan projelerinin uygulanması, değerlendirilmesi ve izlenmesini sağlayacak bilgilerin kazanılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
-
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
4
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
4
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
5
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
4
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
5
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
5
|