Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sulak Alanlar ve Sınıflandırılması
|
Sulakalan yönetim planlaması rehberi
Bölüm 1
Sayfa 1-10
derse gelmeden önce okunacak.
|
2
|
Sulak Alan Çevresi; Suyun Fiziksel Ve Kimyasal Özellikleri; Su Kimyası
|
Sulakalan yönetim planlaması rehberi
Bölüm 1
Sayfa 11-25
derse gelmeden önce okunacak.
|
3
|
Sulak Alan Hidrolojisi
|
Sulakalan yönetim planlaması rehberi
Bölüm 1
Sayfa 25-53
derse gelmeden önce okunacak.
|
4
|
Sulak Alan Ekolojisine Giriş ve Temel Kavramlar
|
Limnoloji (Wetzel)
bölüm 1
derse gelmeden önce okunacak.
|
5
|
Sulak Alan Mikroorganizmaları
|
Limnoloji (Wetzel)
bölüm 2
derse gelmeden önce okunacak.
|
6
|
Sulak Alanlardaki Algler, Omurgasızlar, Sucul Böcekler
|
Limnoloji (Wetzel)
bölüm 3
derse gelmeden önce okunacak.
|
7
|
Sulak Alan Bitkileri
|
Limnoloji (Wetzel)
bölüm 4
derse gelmeden önce okunacak.
|
8
|
Sulak Alan Kuşları, Balıkları, Amfibileri, Sürüngenleri Ve Memelileri
|
Limnoloji (Wetzel)
Bölüm 5
derse gelmeden önce okunacak.
|
9
|
Sulak Alanların İşlev Ve Değerleri
|
Sulakalan yönetim planlaması rehberi
Bölüm 1
Sayfa 73-81
derse gelmeden önce okunacak.
|
10
|
Sulak Alanların Ekonomik Değerleri
|
Ramsar Alanlarımız
Bölüm 1 tamamı
derse gelmeden önce okunacak.
|
11
|
Yapay Sulak Alan Sistemleri Ve Arıtım sistemleri
|
Limnoloji (Wetzel)
bölüm 6
derse gelmeden önce okunacak.
|
12
|
Sulak Alan Sorunları
|
Sulakalan yönetim planlaması rehberi
Bölüm 1
Sayfa 81-87
derse gelmeden önce okunacak.
|
13
|
Türkiye?deki Doğal Sulak Alan Sistemleri
|
Ramsar Alanlarımız
Bölüm 3 tamamı
derse gelmeden önce okunacak.
|
14
|
Sulak Alan Restorasyonu
|
Sulakalan yönetim planlaması rehberi
Bölüm 3
Sayfa 109-129
derse gelmeden önce okunacak.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
5
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
5
|