ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çevre ve İmar Hukuku ORM426 BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çevrenin temel unsurlarını söyler.
    2-Çevreye ilişkin mevzuatı söyler.
    3-Çevre hakkı ve hukuki temellerini kavrar.
    4-İmar planlarına ilişkin mevzuatı söyler.
    5-Planların yapılış sürecini, hukuki yapısını, planlar arasındaki hiyerarşiyi kavrar.
    6-Yapılaşma sürecinde yaşanan sorunları kavrar ve çözüm yollarını söyler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler25188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hukukun tanımı, niteliği, önemi K1 B3, B4
    2 Hukukun kaynakları K1 B3, B4,
    3 Hukukun dalları ve yargı örgütü K1 B5, K2 B4
    4 Çevre Tanımı, Çevre kavramının unsurları, çevre sorunları ve nedenleri K8 B1, K3 B2
    5 Çevre hukukunun temel ilkeleri ve çevre hakkı K8 B1, K4 B2
    6 ÇED süreci K8 B5, K5 B1
    7 Çevre hukukunda hukuki ve cezai sorumluluk K8 B7, K6 B4
    8 İmar hukuku ve Türk hukuk sistemindeki yeri diğer hukuk dalları ile ilişkisi K7 B1, K5 B1
    9 İmar hukukunun kapsamı, amacı ve konusu K7 B1, K5 B2
    10 İmar planları, İmar planlarının hukuki niteliği K7 B1, K6 B2
    11 İmar planlarının hazırlanması ve yürürlüğe girmesi K2, B1
    12 Yapılaşma usul ve esasları, inşaat izni ve iskân izni kavram ve süreçleri K2, B3
    13 İş hukuku, karşılaşılan problemler, çözüm usulleri-I K6 B1
    14 İş hukuku, karşılaşılan problemler, çözüm usulleri-II K6 B2
    Ön Koşul ORM405 Ormancılık Hukuku
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Üstüner BİRBEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Gözler, K. 2020. Hukukun Temel Kavramları, 352 s., Ekin Yayınevi, Bursa K2. Bilgin, H. ve Sezer, Y. 2014. Açıklamalı - İçtihatlı İmar Kanunu Uygulama Rehberi, 3. Baskı, Ankara: Seçkin Yayınevi. K3. Genç, Mustafa. 2015. İmar Hukuku. Ankara: Seçkin Yayıncılık K4. Canbazoğlu, K. ve Ayaydın, D. 2011. İmar Planlarının Yargısal Denetimi. TBB Dergisi 2011(93), 239-281. K5. Şimşek, S., İmar Hukuku, Milli Emlak Kontrolörleri Derneği Yayını No: 1, Ankara 2010. K6. Öngören, G. 2017, "Yargı Kararları Işığında" İmar Hukuku, Öngören Hukuk Yayınları, No 8, İstanbul. K7.Kaya, A., 2013. Planlama ve İmar Mevzuatı, 2. baskı, Ankara, Türkiye: Modül Planlama, K8. Güneş, A. M. 2020. Çevre Hukuku, 430s. Adalet Yayınev, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Çevre hukuku ile öğrenciye çevrenin temel unsurlarını tanıtılır, bu unsurların ulusal ve uluslararası hukuk kaynakları içinde düzenlenişi açıklanır ve ortaya çıkan çevre sorunlarını analiz edilir. İmar hukukunda ise imar hukukunun usul ve esaslarını meslek grubu uygulamalarına uygun bir biçimde anlatılır ve uygulamada ortaya çıkan sorunlar bu iki hukuk temelinde çözmeye çalışmak ana amaçtır.
    Dersin İçeriği Ders kapsamında çevre hukukunun temel esasları, yardımcı kaynakları, planlar, planlama hiyerarşisi, karşılaşılan sorunlar ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerileri yer almaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. -
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. -
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 5
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 3
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır. 4
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. 5
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir 5
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 5
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. 5
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster