Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Orman hastalıkları; ekoloji ve epidemiyolojide temel kavramlar
|
|
2
|
Orman hastalıkları ile mücadelede temel yaklaşımlar; Hastalıktan koruma
|
|
3
|
Orman hastalıkları ile mücadelede temel yaklaşımlar; Mekanik mücadele
|
|
4
|
Orman hastalıkları ile mücadelede temel yaklaşımlar; Kimyasal mücadele
|
|
5
|
Orman hastalıkları ile mücadelede temel yaklaşımlar; Biyolojik mücadele
|
|
6
|
Orman hastalıkları ile mücadelede temel yaklaşımlar; Biyoteknolojik mücadele
|
|
7
|
Orman hastalıkları ile mücadelede temel yaklaşımlar; Entegre mücadele
|
|
8
|
Orman hastalıklarının mücadelesinde silvikültürel önlemler
|
|
9
|
Orman fidanlıklarında hastalıklarla mücadele
|
|
10
|
Plantasyon ormancılığında hastalıklarla mücadele
|
|
11
|
Yabancı istilacı orman patojenleri; orman ekosistemleri üzerindeki tehditler, risk modelleri, korunma ve mücadele olanakları
|
|
12
|
Ülkemizde önemli orman ağacı hastalıkları ve bunlarla mücadele olanakları; Kök ve kök boğazı çürüklükleri: Heterobasidion, Armillaria, Phytophthora hastalıkları
|
|
13
|
Ülkemizde önemli orman ağacı hastalıkları ve bunlarla mücadele olanakları; İbre ve sürgün hastalıkları; Dothistroma ibre yanıklığı, Diplodia sürgün yanıklığı ve Lophodermium ibre dökülme hastalıkları
|
|
14
|
Ülkemizde önemli orman ağacı hastalıkları ve bunlarla mücadele olanakları; Kestane kanseri
|
|
Ön Koşul
|
ORM210 Orman Hastalıkları
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ziya ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Manion, P.D., 1991. Tree Disease Concepts. Prentice-Hall, USA.
Tainter, F. H., & Baker, F. A. 1996. Principles of forest pathology. John Wiley & Sons.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Boyce, J.S, 1963. Principles of forest disease control. In: Internationally dangerous forest tree diseases. Proceedings of the 13th Congress, International Union of Forestry Research Organizations, Vienna 1961.
2. Smith, D. M., Larson, B. C., Kelty, M. J., & Ashton, P. M. S. 1997. The practice of silviculture: applied forest ecology (No. Ed. 9). John Wiley and Sons, Inc..
Woodward, S., Stenlid, J., Karjalainen, R., & Hüttermann, A. (1998). Heterobasidion annosum: biology, ecology, impact and control. Cab International.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere, orman hastalıkları ile mücadelenin temel prensiplerini anlatmak, ormanlarda hastalıklarının ortaya çıkış sebeplerini, ekolojik ve ekonomik etkilerini, bunların sebep olduğu kayıpları öğretmek ve orman hastalıklarının ekolojleri çerçevesinde doğaya uyumlu mücadele olanaklarını göstermektir. Orman hastalıklarının mücadelesinde kullanılan; klasik, iklim değişikliği ve globalleşme kapsamında güncellenen ve gen aktarımı gibi biyoteknolojik yaklaşımları öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
5
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
4
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
5
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
5
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
5
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
4
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
5
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
3
|