Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Türk yargı sistemi-I
|
K1. B1-4
|
2
|
Türk yargı sistemi-II
|
K1. B1-4
|
3
|
1982 Anayasasında ormancılıkla ilgili düzenlemeler
|
K2
|
4
|
Orman Kanunu 1 madde ve istisna bentlerine ilişkin yargı kararları-I
|
Kazancı Hukuk Otomasyaonu ilgili karar metinleri
|
5
|
Orman Kanunu 1 madde ve istisna bentlerine ilişkin yargı kararları-II
|
Kazancı Hukuk Otomasyaonu ilgili karar metinleri
|
6
|
Orman Kanunu 2 maddesine ilişkin yargı kararları-I
|
Kazancı Hukuk Otomasyaonu ilgili karar metinleri
|
7
|
Orman Kanunu 2 maddesine ilişkin yargı kararları-II
|
Kazancı Hukuk Otomasyaonu ilgili karar metinleri
|
8
|
Orman Kanununda 7-12. maddelere ilişkin ilişkin yargı kararları-I
|
Kazancı Hukuk Otomasyaonu ilgili karar metinleri
|
9
|
Orman Kanununda 7-12. maddelere ilişkin ilişkin yargı kararları-II
|
Kazancı Hukuk Otomasyaonu ilgili karar metinleri
|
10
|
Orman Kanununda 16., 17., ve 18. maddelere ilişkin ilişkin yargı kararları-I
|
Kazancı Hukuk Otomasyaonu ilgili karar metinleri
|
11
|
Orman Kanununda 16., 17., ve 18. maddelere ilişkin ilişkin yargı kararları-II
|
Kazancı Hukuk Otomasyaonu ilgili karar metinleri
|
12
|
Orman suçlarına ilişkin yargı kararları-I
|
Kazancı Hukuk Otomasyaonu ilgili karar metinleri
|
13
|
Orman suçlarına ilişkin yargı kararları-II
|
Kazancı Hukuk Otomasyaonu ilgili karar metinleri
|
14
|
Orman suçlarına ilişkin yargı kararları-III
|
Kazancı Hukuk Otomasyaonu ilgili karar metinleri
|
Ön Koşul
|
ORM403 Ormancılık Hukuku
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç Dr. Üstüner BİRBEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Gözler, K. 2020. Hukukun Temel Kavramları, 352 s., Ekin Yayınevi, Bursa
K2. Birben, Ü., Özden, S. 2016. Bölüm VI Türkiye?de Ormancılığa İlişkin Anayasal Düzenlemelerin Tarihsel Gelişimi, Türkiye Ormancılar Derneği, Editör:Sözden, Sezgin, Basım sayısı:1, 194s., ISBN:978-605-64482-3-2
K3. www.kazanci.com
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, ormancılık hukuku dersinde teorik olarak işlenen konuların uygulamada karşılaşılan durumlarını incelemektir. Bu kapsamda orman tanımı ve istisnalarına yönelik uygulamaları, orman kadastrosunda yaşanan sorunları ve çözüm önerilerini, orman mülkiyet uyuşmazlıklarını ve ilgili dava örneklerini incelenmek amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Ders kapsamında orman kanunun önemli hükümleri, yüksek mahkeme kararları kapsamında genel hükümler ve özel hükümler başlıkları altında incelenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
-
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
5
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
5
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
5
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
5
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
5
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
3
|