ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Coğrafi Bilgi Teknolojilerinde Proje Tasarımı ORM435 GÜZ-BAHAR 2+1 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-CBS-UA temellerini tanımlar.
    2-CBS-UA veri modellerini analiz eder.
    3-CBS nin alt yapısını oluşturan mekansal veri modellerini, mekansal veri tabanlarını, mekansal sorgulama, saklama ve indeksleme işlemlerini kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)20166
    Proje4011212
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   100
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,33 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı ve CBS-UA ya genel bir bakış K1 Ünite 1, Ünite 7 YK1 Ünite 1
    2 CBS-UA da veri türleri K1 Ünite 8 YK1 Ünite 2
    3 CBS-UA da veri kaynakları ve veri toplanması K1 Ünite 2 YK1 Ünite 3
    4 CBS-UA da veri ile çalışmak - Mekansal veri tabanları ve sorgulama işlemleri K1 Ünite 9
    5 CBS-UA da veri ile çalışmak - Mekansal verinin işlenmesi ve mekansal verideki belirsizlikler K1 Ünite 5, K2 Ünite 2
    6 Proje önerileri K1 Ünite 10
    7 Koordinat sistemleri ve harita projeksiyonları K1 Ünite 4 YK Ünite 2
    8 Vektör veri analizleri K1 Ünite 8
    9 Raster veri analizleri K1 Ünite 8
    10 Vektör ve raster verilerin bir arada kullanıldığı analizler K1 Ünite 8
    11 CBS-UA da modelleme #1 K1 Ünite 9, Ünite 10
    12 CBS-UA da modelleme #2 K1 Ünite 9, Ünite 10
    13 Proje/Poster sunumları #1 K1 Ünite 9, Ünite 10
    14 Proje/Poster sunumları #2 K1 Ünite 9, Ünite 10
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr. Ziya ŞİMŞEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Semih Kuter
    Kaynaklar K1. Çabuk, K. M., Çabuk, A., Güney, Y., Avdan, U., Uyguçgil, H. & Işık, Ö., 2011, Coğrafi Bilgi Sistemlerine Giriş, Anadolu Üniversitesi. K2. Konuk, A., 2011, Coğrafi Bilgi Sistemleri İçin Temel İstatistik, Anadolu Üniversitesi.
    Yardımcı Kitap YK1. Wing, M. G. & Bettinger, P., 2008, Geographic information systems: Applications in natural resource management, Oxford University Press.
    Dersin Amacı Bu dersi alan öğrencilerin, coğrafi bilgi sistemleri (CBS) ve uzaktan algılama (UA) alanlarındaki ileri düzey kavram ve prensipleri, analitik yöntemleri, mekansal veri tabanlarını, CBS-UA`da modelleme ve mekansal analizler ile ilgili teorik konuları kavramaları, ilgili CBS-UA yazılımları kullanılarak gerçek verilerle yapılacak olan uygulama çalışmaları yoluyla öğrendikleri bu konuları pratiğe geçirip pekiştirmeleri, ve bir proje geliştirerek sunmalarıdır.
    Dersin İçeriği Dersin tanıtımı ve CBS-UA ya genel bir bakış, CBS-UA da veri türleri, CBS-UA da veri kaynakları ve veri toplanması, Mekansal veri tabanları ve sorgulama işlemleri, Mekansal verinin işlenmesi ve mekansal verideki belirsizlikler, Koordinat sistemleri ve harita projeksiyonları, Vektör veri analizleri, Raster veri analizleri, Vektör ve raster verilerin bir arada kullanıldığı analizler, CBS-UA da modelleme teknikleridir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 4
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. -
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. -
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. -
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır. 3
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. 4
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir 4
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 3
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. -
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster