Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı ve CBS-UA ya genel bir bakış
|
K1 Ünite 1, Ünite 7
YK1 Ünite 1
|
2
|
CBS-UA da veri türleri
|
K1 Ünite 8
YK1 Ünite 2
|
3
|
CBS-UA da veri kaynakları ve veri toplanması
|
K1 Ünite 2
YK1 Ünite 3
|
4
|
CBS-UA da veri ile çalışmak - Mekansal veri tabanları ve sorgulama işlemleri
|
K1 Ünite 9
|
5
|
CBS-UA da veri ile çalışmak - Mekansal verinin işlenmesi ve mekansal verideki belirsizlikler
|
K1 Ünite 5, K2 Ünite 2
|
6
|
Proje önerileri
|
K1 Ünite 10
|
7
|
Koordinat sistemleri ve harita projeksiyonları
|
K1 Ünite 4
YK Ünite 2
|
8
|
Vektör veri analizleri
|
K1 Ünite 8
|
9
|
Raster veri analizleri
|
K1 Ünite 8
|
10
|
Vektör ve raster verilerin bir arada kullanıldığı analizler
|
K1 Ünite 8
|
11
|
CBS-UA da modelleme #1
|
K1 Ünite 9, Ünite 10
|
12
|
CBS-UA da modelleme #2
|
K1 Ünite 9, Ünite 10
|
13
|
Proje/Poster sunumları #1
|
K1 Ünite 9, Ünite 10
|
14
|
Proje/Poster sunumları #2
|
K1 Ünite 9, Ünite 10
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof.Dr. Ziya ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Semih Kuter
|
Kaynaklar
|
K1. Çabuk, K. M., Çabuk, A., Güney, Y., Avdan, U., Uyguçgil, H. & Işık, Ö., 2011, Coğrafi Bilgi Sistemlerine Giriş, Anadolu Üniversitesi.
K2. Konuk, A., 2011, Coğrafi Bilgi Sistemleri İçin Temel İstatistik, Anadolu Üniversitesi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Wing, M. G. & Bettinger, P., 2008, Geographic information systems: Applications in natural resource management, Oxford University Press.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersi alan öğrencilerin, coğrafi bilgi sistemleri (CBS) ve uzaktan algılama (UA) alanlarındaki ileri düzey kavram ve prensipleri, analitik yöntemleri, mekansal veri tabanlarını, CBS-UA`da modelleme ve mekansal analizler ile ilgili teorik konuları kavramaları, ilgili CBS-UA yazılımları kullanılarak gerçek verilerle yapılacak olan uygulama çalışmaları yoluyla öğrendikleri bu konuları pratiğe geçirip pekiştirmeleri, ve bir proje geliştirerek sunmalarıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin tanıtımı ve CBS-UA ya genel bir bakış, CBS-UA da veri türleri, CBS-UA da veri kaynakları ve veri toplanması, Mekansal veri tabanları ve sorgulama işlemleri, Mekansal verinin işlenmesi ve mekansal verideki belirsizlikler, Koordinat sistemleri ve harita projeksiyonları, Vektör veri analizleri, Raster veri analizleri, Vektör ve raster verilerin bir arada kullanıldığı analizler, CBS-UA da modelleme teknikleridir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
4
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
-
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
3
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
4
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
4
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
3
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
3
|