Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, ormancılıkta tohumun önemi
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
2
|
Orijin denemeleri, tohum kaynakları
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
3
|
Tohum biyolojisi ve gelişimi
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
4
|
Tohum ve kozalak hasadı, tohumun elde edilmesi
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
5
|
Laboratuvar ve arazide orman ağacı tohumlarının tanınması
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
6
|
Tohumun saklaması ve saklama yöntemleri
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
7
|
Tohumlarda çimlenme engeli
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
8
|
Tohum çimlenme engelinin giderilmesi #1
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
9
|
Tohum çimlenme engelinin giderilmesi #2
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
10
|
Çimlenme ve Çimlenme tipleri
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
11
|
Tohum testi (saflık analizi, tohum ağırlığı, çimlenme testi) #1
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
12
|
Tohum testi (saflık analizi, tohum ağırlığı, çimlenme testi) #2
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
13
|
Tohum testi (tohum canlılığının dolaylı yollardan bulunabilmesi, tohum nem içeriğinin belirlenmesi ve diğer testler) #1
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
14
|
Tohum testi (tohum canlılığının dolaylı yollardan bulunabilmesi, tohum nem içeriğinin belirlenmesi ve diğer testler) #2
|
Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunarak derse gelinmesi, derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili diğer kaynakların araştırılması.
|
Ön Koşul
|
--
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Bora İMAL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1- Tilki, F. 2005; Tohum Teknolojisi ve Fidanlık Tekniği, Kafkas Üniversitesi, Artvin Orman Fakültesi Yayın No: 6, Artvin.
2- Willan, R.L. 1985. A guide to forest seed handling. FAO Forestry Paper 20/2. Rome.
3- Alptekin, C., Ü., 2006. Fidanlık Tekniği Ders Notları, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi.
4- Boydak, M., Çalışkan, S., 2014, Ağaçlandırma, OGEM-VAK Ormancılığı Geliştirme ve Orman Yangınları ile Mücadele Hizmetlerini Destekleme Vakfı Yayınları, Ankara, ISBN:978-975-93943-8-7.
5- Ürgenç, S., 1998; Ağaçlandırma Tekniği Yenilenmiş ve Genişletilmiş İkinci Baskı? . İ.Ü.Orman Fak. Yayınları, İ.Ü. Rektörlüğü Yayın No:3994, Orman Fakültesi Yayın No:441, ISBN. 975-404-446-5, İstanbul.
6- Landis, T.D., 2008. Nursery Practices, The Woody Seed Plant Manual, United States Department of Agriculture, Forest Service, Agriculture Handbook 727, s. 125-145 p.
7- Saatçioğlu, F., 1971; Orman Ağacı Tohumları, İ.Ü. Orman Fakültesi Yayın No: 1649/173, 242s. İstanbul.
8- Gezer, A., Yücedağ, C., 2006; Orman Ağaçları Tohumları ve Tohumdan Fidan Yetiştirme Tekniği, SDÜ Orman Fakültesi Yayınları, yayın no: 57, Isparta.
9- ISTA 1996. International rules for seed testing, rules 1996, International Seed Testing Association (ISTA). Seed Science and Technology 24 (supplement). Zurich, Switzerland
|
Yardımcı Kitap
|
--
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; tohumun temel kavramlarını, biyolojisini, çimlenme engeli ve giderilmesini, tohum testi ve tohum gücü kavramlarını öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Giriş, temel kavramlar, orman ağaçları tohumları, kozalak ve tohum hasadı, tohum elde etme, tohum biyolojisi, tohum saklama, tohum hayatiyeti ve kontrolü, tohum çimlenme engelinin giderilmesi, Tohum testi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
2
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
3
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
-
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
4
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
4
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
3
|