ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Orman Mühendisliğine Giriş ORM113 GÜZ 2+1 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Orman ve ormancılıkla ilgili kavramları açıklar
    2-Dünya ve Türkiye orman varlığını açıklar
    3-Ormancılığın ekolojik, ekonomik ve sosyal fonksiyonlarını açıklar
    4-Orman kaynaklarının işletilmesine dönük planlama ve silvikültür çalışmalarını özetler
    5-Orman mühendisinin çalışma ve ilgi alanlarını kavrar
    6-Ormancıkla ilgili güncel küresel gelişmeleri yorumlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   93
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,1 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Orman Mühendisliğinin tanımı, görev alanları, Türkiye`de Ormancılık Eğitimi ve Gelişimi K1 ve K2 Giriş bölümleri okunmalıdır
    2 Orman ve ormancılık ile ilgili temel tanımlar ve kavramlar K1 sayfa 3-13, K2 sayfa 17-35 okunmalıdır
    3 Ormanların fonksiyonları K1 sayfa 14-38 okunmalıdır
    4 Türkiye`de ve Dünyada Orman Varlığı ve Orman Tipleri K1 sayfa 40-55 okunmalıdır
    5 Türkiye Ormanlarında Yetişen Asli Ağaç Türleri K3 sayfa 4-46 okunmalıdır
    6 Türkiye`de Ormancılık Yönetimi K1 sayfa 58-63 okunmalıdır
    7 Orman kaynaklarının envanteri, planlanması ve işletilmesi K1 sayfa 63-100 okunmalıdır
    8 Ormanlarda Silvikültürel Uygulamalar (Ormanların Bakımı ve Doğal Gençleştirilmesi) K1 sayfa 123-149, K2 sayfa 35-63 okunmalıdır
    9 Silvikültürel Uygulamalar (Fidan Yetiştirme ve Ağaçlandırma) K2 sayfa 46-54 okunmalıdır
    10 Türkiye`de Ormancılık uygulamalarından örnekler-1, Günübirlik arazi-alan çalışması -
    11 Türkiye`de Ormancılık uygulamalarından örnekler -2, Günübirlik arazi-alan çalışması -
    12 Ormancılıkta üretim, taşıma ve pazarlama, Odun dışı orman ürünleri K1 sayfa 150-156 okunmalıdır
    13 Ormancılık uygulamalarında güncel gelişmeler K2 9. Bölüm okunmalıdır
    14 Türkiye`de Ormancılık sorunları ve ormanların korunması K1 sayfa 156-168, K2 sayfa 68-79 okunmalıdır
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ziya ŞİMŞEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1- Asan Ü., 1991. Ormancılık Bilgisi İÜ Yayın No: 461, İstanbul 2 -Çalışkan, A., 2004. Ormancılık Bilgisi Ders Notları, İstanbul 3- Anonim, 2005, Ormanlarımızda Yayılış Gösteren Asli Ağaç Türleri, OGM yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap 1- Orman Genel Mdürlüğü Resmi Web Sitesi, www.ogm.gov.tr 2- Yavuzşevik, Y., Karagül, R., 2004. Ormancılık Bilgisi Ders Kitabı, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Yayınları, Düzce.
    Dersin Amacı Orman mühendisliğini tanıtmak, Orman ve ormancılığın temel kavramlarını öğretmek, Orman mühendisinin alacağı eğitim, çalışma ve ilgi alanları hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.
    Dersin İçeriği Orman ve ormancılık ile ilgili terimlerin açıklanması, Orman kaynaklarının işlevleri, Türkiye`de ve dünyada ormanlar, Orman mühendisliğinin tanıtımı, Ormancılık yönetimi, Ormanların envanteri, planlanması ve işletilmesi, Silvikültürel uygulamalar, Ormancılıkta üretim, taşıma ve pazarlama, Ormancılık sorunları ve ormanların korunması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 2
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. 3
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 3
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 3
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. 2
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 3
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. -
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster