Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Orman Mühendisliğinin tanımı, görev alanları, Türkiye`de Ormancılık Eğitimi ve Gelişimi
|
K1 ve K2 Giriş bölümleri okunmalıdır
|
2
|
Orman ve ormancılık ile ilgili temel tanımlar ve kavramlar
|
K1 sayfa 3-13, K2 sayfa 17-35 okunmalıdır
|
3
|
Ormanların fonksiyonları
|
K1 sayfa 14-38 okunmalıdır
|
4
|
Türkiye`de ve Dünyada Orman Varlığı ve Orman Tipleri
|
K1 sayfa 40-55 okunmalıdır
|
5
|
Türkiye Ormanlarında Yetişen Asli Ağaç Türleri
|
K3 sayfa 4-46 okunmalıdır
|
6
|
Türkiye`de Ormancılık Yönetimi
|
K1 sayfa 58-63 okunmalıdır
|
7
|
Orman kaynaklarının envanteri, planlanması ve işletilmesi
|
K1 sayfa 63-100 okunmalıdır
|
8
|
Ormanlarda Silvikültürel Uygulamalar (Ormanların Bakımı ve Doğal Gençleştirilmesi)
|
K1 sayfa 123-149, K2 sayfa 35-63 okunmalıdır
|
9
|
Silvikültürel Uygulamalar (Fidan Yetiştirme ve Ağaçlandırma)
|
K2 sayfa 46-54 okunmalıdır
|
10
|
Türkiye`de Ormancılık uygulamalarından örnekler-1, Günübirlik arazi-alan çalışması
|
-
|
11
|
Türkiye`de Ormancılık uygulamalarından örnekler -2, Günübirlik arazi-alan çalışması
|
-
|
12
|
Ormancılıkta üretim, taşıma ve pazarlama, Odun dışı orman ürünleri
|
K1 sayfa 150-156 okunmalıdır
|
13
|
Ormancılık uygulamalarında güncel gelişmeler
|
K2 9. Bölüm okunmalıdır
|
14
|
Türkiye`de Ormancılık sorunları ve ormanların korunması
|
K1 sayfa 156-168, K2 sayfa 68-79 okunmalıdır
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ziya ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1- Asan Ü., 1991. Ormancılık Bilgisi İÜ Yayın No: 461, İstanbul
2 -Çalışkan, A., 2004. Ormancılık Bilgisi Ders Notları, İstanbul
3- Anonim, 2005, Ormanlarımızda Yayılış Gösteren Asli Ağaç Türleri, OGM yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
1- Orman Genel Mdürlüğü Resmi Web Sitesi, www.ogm.gov.tr
2- Yavuzşevik, Y., Karagül, R., 2004. Ormancılık Bilgisi Ders Kitabı, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Yayınları, Düzce.
|
Dersin Amacı
|
Orman mühendisliğini tanıtmak, Orman ve ormancılığın temel kavramlarını öğretmek, Orman mühendisinin alacağı eğitim, çalışma ve ilgi alanları hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Orman ve ormancılık ile ilgili terimlerin açıklanması, Orman kaynaklarının işlevleri, Türkiye`de ve dünyada ormanlar, Orman mühendisliğinin tanıtımı, Ormancılık yönetimi, Ormanların envanteri, planlanması ve işletilmesi, Silvikültürel uygulamalar, Ormancılıkta üretim, taşıma ve pazarlama, Ormancılık sorunları ve ormanların korunması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
2
|
2
|
Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.
|
3
|
3
|
Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
|
3
|
4
|
Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
3
|
5
|
Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
2
|
7
|
Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir
|
-
|
10
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
3
|
11
|
Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir.
|
3
|