ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Toprak Biliminde Arazi ve Laboratuvar Uygulamaları ORM112 BAHAR 1+2 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Arazi tiplerini ve eğim sınıflarını tanımlar.
    2-Laboratuvarı amacına uygun olarak kullanır.
    3-Laboratuvardaki alet ve ekipmanları tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30122
    Proje0000
    Laboratuar 152510
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 40133
    Arazi 152510
    Toplam İş Yükü(Saat)   81
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,7 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: Arazi tanımı ve temel kavramlar K2-B5-SYF:158
    2 Ormancılıkta arazi çalışmalarının önemi K2-B1-SYF:15
    3 Arazi şekli, topoğrafya ve eğim sınıfları K3-B1-SYF:8
    4 Ormancılıkta arazi çalışmaları için gerekli ekipman K3-BE-SYF:96
    5 Arazi kullanımı sınıflandırması YK1-B4-SYF:85
    6 Arazi uygulaması I K2-B1-SYF:10
    7 Arazi uygulaması II K2-B1-SYF:10
    8 Laboratuvar tanıtımı ve çalışma prensipleri K1.B1.SYF.2
    9 Laboratuvar malzemelerinin tanıtımı ve kullanımı ve laboratuvarda çalışırken dikkate edilmesi gereken hususlar K1.B1.SYF.5
    10 Kimyasal maddelerle çalışırken uyulması gereken kurallar K1.B2.SYF.7
    11 Cam malzemelerle çalışırken uyulması gereken kurallar K1.B2.SYF.9
    12 Numunelerin analiz için hazırlanması K1.B2.SYF.15
    13 Laboratuvar uygulaması I K1.B1.SYF.2
    14 Laboratuvar uygulaması II K1.B1.SYF.2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Seval Sünal Kavaklıgil
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Kacar, B. (2010). Bitki analizleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, K2. Atalay, İ. (2020). Taşlarin ekolojisi ile topografyanin toprak oluşumu, tarim ve ormancilik açisindan önemi K3. Müdürlüğü, T. R. G. (2006). Toprak Tanımlama Kılavuzu.
    Yardımcı Kitap YK1. Rohdenburg, H. (1987). Landscape ecology-geomorphology.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı lisans düzeyindeki öğrencilere, arazi tipi ve eğim sınıflarının uygulamalı olarak öğretilmesinin yanında çalışmanın amacına yönelik toprak örneklemesinin nasıl yapılması gerektiği ve laboratuvarda yapılan kimyasal, fiziksel analizlerde kullanılan malzemeler hakkında bilgi verilerek laboratuvar teknikleri ile ilgili temel bilgilerin kazandırılmasıdır.
    Dersin İçeriği Arazide toprak örnek alımında dikkat edilmesi gereken hususlar ve laboratuvar çalışmalarında kullanılan malzemeler (cam; plastik, kimyasallar vs) ile analizde kullanılan cihazların tanıtılması, bu malzeme-cihazların temizlik-bakım işlemlerinin ve kullanım prensipleri, kalibrasyonlarının öğretilmesidir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 4
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. -
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 4
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. -
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek, farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama, uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. 4
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir 4
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 3
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. 4
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi ışığında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster