ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Orman Amenajmanında Bilgi Teknolojileri Kullanımı ORM438 BAHAR 2+1 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sayısal olmayan katmanlar için veritabanı oluşturur
    2-İlgi alanına ilişkin topoğrafik altlıkları üretir
    3-ArcMap programını temel seviyede kullanır
    4-Orman amenajman planlarının yapım sürecindeki CBS işlemlerini uygular
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler20188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   94
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,13 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Coğafi Bilgi Sistemleri`nin (CBS) temel kavramı, genel prensipleri ve bileşenleri K1, s. 32-45
    2 Coğrafi detaylar, vektör ve raster veri modelleri, veri kaynakları ve kalitesi K1, s. 45-58
    3 Veri-bilgi, konumsal veri (grafik ve öznitelik), veri tabanı işletim sistemi K1, s. 158-192
    4 CBS`nin orman amenajmanında kullanım alanları K1, s. 358-393
    5 ArcGIS CBS yazılımının tanıtımı Uygulama
    6 CBS fonksiyonları: veri giriş fonksiyonu Uygulama
    7 Örnek bir alanın sayısallaştırılması ve veri tabanının kurulumu Uygulama
    8 Sayısal meşcere haritalarında sorgulama Uygulama
    9 Sayısal meşcere haritalarında bazı fonksiyonların uygulamaları Uygulama
    10 Altlıkların harita çıktı formatında hazırlanması Uygulama
    11 Meşcerelerin eğim, bakı ve yükselti haritalaması Uygulama
    12 Topoğrafik haritaların incelenmesi ve doğal sınırların belirlenmesi Uygulama
    13 Örnek bir işletme şefliğine ait alanın bölmelere ayrılması Uygulama
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Sinan Bulut
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Doç. Dr. Alkan Günlü
    Kaynaklar K1. Yomralıoğlu, T. (2000). Coğrafi Bilgi Sistemleri. Akademi Kitapevi, Trabzon. K2. Aranoff, S. (1989). Geographic Information Systems: A Management Perspective. Ottawa, Canada. WDL Publications.
    Yardımcı Kitap YK1. Turoğlu, H. (2000). Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Temel Esaslar. Çantay Kitapevi, Istanbul.
    Dersin Amacı Bilgi teknolojilerinin kavranması ve fonksiyonlarının orman amenajman plan yapımına yönelik pratik uygulama becerilerinin ArcGIS CBS yazılımı ile kazandırılması
    Dersin İçeriği CBS yazılım-uygulamaları ve orman amenajman planlarındaki sayısal altlıkların üretilmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Ormancılık ve çevre sorunlarını tanımlayabilme, küresel ve toplumsal koşullara uygun alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. -
    2 Biyoçeşitlik ve orman ekosistemlerini oluşturan canlı ve cansız unsurları bilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir. -
    3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ile bu alanda sürdürülebilir kaynak yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. -
    4 Mevcut ormanların korunması, bakımı ve gençleştirilmesine, yenilerinin tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine yönelik planlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir. -
    5 Ormancılığın sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik, sosyo-politik yapısını ortaya koyabilecek,farkındalık oluşturabilecek ve katılımcı yaklaşımla planlama yapabileceği uygulama ve denetim becerisi kazanır. -
    6 Ormancılık uygulamalarında bilişim teknolojilerini, ölçüm-hesap ve analiz araçlarını ve uygun yöntemleri kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve eğilimleri anlama ve uygulama becerisi kazanır. -
    8 Ulusal ve Uluslararası ölçekte ormancılığın sektörel yapılanmasını bilir ve bu yapıyı analiz edip değerlendirebilme becerisi kazanır. -
    9 Ormancılık ve çevre konularında ulusal ve uluslararası ölçekte rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir ve projeler geliştirebilir -
    10 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    11 Ormancılık meslek anlayışı ve etik sorumluluğu kazanır. -
    12 Yaşam boyu öğrenme ilkesi kapsamında, ormancılıkla ilgili ekolojik, politik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster