ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Temel Tasarım PEY104 BAHAR 2+2 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tasarım kavramlarını tanımlar.
    2-İki ve üç boyutlu kompozisyonlar oluşturma yeteneğini geliştirir.
    3-Temel tasarım elemanlarını açıklar.
    4-Tasarım prensiplerini uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler304520
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   154
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,13 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yazının Standardizasyonu K1 B2, K1 B3
    2 Tasarım Kavramı K2 B2, K2 B3, K2 B4, K2 B5, K4 B2
    3 Gestalt Algı Kuramı K2 B6, K4 B4
    4 Temel Tasarım Öğeleri (nokta, çizgi, yön) K2 B7, K3 B5, K4 B3
    5 Temel Tasarım Öğeleri (renk, değer, doku, ölçü) K2 B7, K3 B5, K4 B3
    6 Temel Tasarım Öğeleri (biçim, hareket) K2 B7, K3 B5, K4 B3
    7 Temel Tasarım Öğeleri (ışık ve gölge, aralık) K2 B7, K3 B5, K4 B3
    8 Görsel Algı, Görsel Algıda Belirleyici İlkeler K2 B6, K4 B4
    9 Temel Tasarım İlkeleri (tekrar, uygunluk, zıtlık) K2 B8, K3 B5, K4 B4
    10 Temel Tasarım İlkeleri (hiyerarşi/koram, vurgu/egemenlik) K2 B8, K3 B5, K4 B4
    11 Temel Tasarım Öğeleri (denge, birlik, düzen) K2 B8, K3 B5, K4 B4
    12 Mekan, Form, Geometri K2 B9, K4 B6
    13 Tasarımda Yöntem ve Süreç K4 B7
    14 Tasarımda Kullanılan Oran ve Ölçüler K3 B10, K4 B7
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr. Nazan KELEŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş.Gör.Dr. Pelin ŞAHİN KÖRMEÇLİ
    Kaynaklar K1. Çelik, H.E. (2000). Teknik resim. İ.Ü. Yayın No: 4264, Orman Fakültesi Yayın No: 464. 178s., İstanbul. K2. Uzun., G. (2008). Temel tasarım. Ç.Ü.Z.F. Genel Yayın No: 196, Ders Kitapları Yayın No: A-62. 214s., Adana. K3. Bayçın Korkut, A., Şişman, E.E. ve Özyavuz, M. (2010). Peyzaj mimarlığı. Verda Yayıncılık ve Danışmanlık Hizmetleri, 419s., İstanbul. K4. Erdoğan, E. ve Çelik, F. (2015). Temel tasarım ders kitabı. ISBN: 978-605-136-192-5. Ankara Üniversitesi Yayınevi, 232, Ankara.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Tasarım konusunda temel bilgileri vermek, yaratıcı yeteneğin arttırılması için uygulamalar yaptırmak ve tasarım ilke ve elemanlarını öğretmek
    Dersin İçeriği Tasarım kavramı, gestalt algı kuramı, temel tasarım ögeleri ve ilkeleri, görsel algı, görsel algıda belirleyici ilkeler, temel tasarım ilkeleri ile mekan, form, geometri, tasarımda yöntem ve süreç, tasarımda kullanılan oran ve ölçüleri içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. 5
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. -
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. 5
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 4
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. 3
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster