ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Temel Tasarım PEY104 BAHAR 2+2 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1- Tasarım kavramlarını öğrenir.
    2-Tasarım kavramları ile kompozisyonlar oluşturur.
    3-İki ve üç boyutlu kompozisyonlar oluşturma yeteneğini geliştirir.
    4-Soyut ve somut kavramları iki ve üç boyutlu kompozisyonlara dönüştürür.
    5-Tasarım kavramlarını mekânsal bağlamda yorumlar.
    6-Temel tasarım elemanlarını yorumlar.
    7-Tasarım prensiplerini kullanır.
    8-Gestalt prensiplerini ve şekil-zemin analizini uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12224
    Ödevler306848
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)20188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   146
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,87 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yazının standardizasyonu
    2 Tasarım kavramı
    3 Gestalt algı kuramı
    4 Temel tasarım ögeleri (nokta, çizgi, yön)
    5 Temel tasarım ögeleri (renk, doku, ölçü)
    6 Temel tasarım ögeleri (biçim, değer, hareket)
    7 Temel tasarım ögeleri (ışık ve gölge, aralık)
    8 Ara Sınav
    9 Görsel algı, görsel algıda belirleyici ilkeler
    10 Temel tasarım ilkeleri (tekrar, uygunluk, zıtlık)
    11 Temel tasarım ilkeleri (hiyerarşi/koram, vurgu/egemenlik)
    12 Temel tasarım ilkeleri (denge, birlik, düzen)
    13 Mekan, form, geometri
    14 Tasarımda yöntem ve süreç
    15 Tasarımda kullanılan oran ve ölçüler
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Doç.Dr.Nazan KUTER
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr Nazan Kuter

    Ders Yardımcıları Arş.Gör.İbrahim AYTAŞ
    Kaynaklar Gürer, L., Gürer, G., 2004: Temel Tasarım, Birsen Yayınevi, İstanbul, 247 s Erdoğan, E. ve Çelik, F., 2015. Temel Tasarım Ders Kitabı. ISBN: 978-605-136-192-5. Ankara Üniversitesi Yayınevi, 232, Ankara.
    Yardımcı Kitap Bell, S., 2004: Elements of Visual Design in The Landscape, Spon Press., Londra, 196 s. Grant, W. , 1993: From Concept to Form: In Landscape Design, Wiley, 162 s.
    Döküman -
    Dersin Amacı Tasarım konusunda temel bilgileri vermek, yaratıcı yeteneğin arttırılması için uygulamalar yaptırmak ve tasarım ilke ve elemanlarını öğretmek
    Dersin İçeriği Yazının standardizasyonu, tasarım kavramı, gestalt algı kuramı, temel tasarım ögeleri (nokta, çizgi, yön, renk, doku, ölçü, biçim, değer, hareket, ışık ve gölge, aralık), görsel algı, görsel algıda belirleyici ilkeler, temel tasarım ilkeleri (tekrar, uygunluk, zıtlık, hiyerarşi/koram, vurgu/egemenlik, denge, birlik, düzen, mekan, form, geometri, tasarımda yöntem ve süreç, tasarımda kullanılan oran ve ölçüler.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. 5
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. 3
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 4
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. 3
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. 5
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. 4
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 5
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. 3
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. 3
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster