ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Perspektif ve Maket Tekniği PEY207 GÜZ 2+2 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Perspektif ile ilgili temel bilgileri tanımlar
    2-Perspektif tiplerini tanımlar
    3-Genel Metotla perspektif çizimini uygular
    4-Perspektif çizimini kolaylaştırıcı işlemleri tanımlar
    5-Ölçü noktası metodunu tanımlar
    6-Esas nokta metodunu tanımlar
    7-Perspektifte gölge çizimini uygular
    8-Serbest el perspektif çizimini uygular
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)818
    Ödevler306424
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011010
    Proje2012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 3011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   133
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,43 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tasarı Geometri ve İzdüşümler
    2 Perspektif Yöntemleri ve Genel Özellikleri
    3 Paralel Perspektif Yöntemleri, Aksonometrik Perspektif, İzometrik Perspektif, Dimetrik Perspektif, Trimetrik Perspektif
    4 Eğik Perspektif; Kavalyer Perspektif
    5 Militer Perspektif, Kabine Perspektif
    6 Konik Perspektif ve Çizim aşamaları
    7 Bir Noktalı Perspektif
    8 Ara Sınav
    9 İki Noktalı Perspektif
    10 Üç Noktalı Perspektif
    11 Kareleme Yöntemiyle Konik Perspektif, Perspektiflerin Büyütülmesi
    12 Daire ve Silindirin Perspektifi, Gölgelerin Perspektifi
    13 Maket Malzemeleri ve Maket Yapım Teknikleri
    14 Maket Yapımı
    15 Maket Yapımı
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Doç.Dr. Nazan KUTER
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Özgür Burhan Timur

    Ders Yardımcıları Arş.Gör. İbrahim AYTAŞ
    Kaynaklar Özkan, B., 1991. Perspektif Çizim Tekniği. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, İzmir.
    Yardımcı Kitap 1. Özkan, B., 1995. Teknik Perspektif. Ege Peyzaj Mimarlığı Derneği Yayın No:1995/1. 2. Onat, E., Perspektif ve Perspektifte Gölge Çizimi. 3. Ching D.K. F., Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç Çizim, Çeviren: Çelen Birkan, YEM Yayın. 4. Desing Drawing, Francis D.K. Ching with Steven P. Juroszek, John Wiley&Sons, Inc. New York, 1998. 5. Çağlarca, S., Perspektif Resim ve Gölge Çizimi, İnkılap Yayın , İstanbul.
    Döküman -
    Dersin Amacı Perspektif kurallarından faydalanılarak gerçekleştirilecek resimsel imgelerde çizgi, biçim ve dokuları belli bir düzen içinde kullanmak. Plastik değerleri kaybetmeden bir yanılsama ürünü olan mekânsal derinliği algılamak
    Dersin İçeriği Tasarı Geometri ve İzdüşümler Perspektif Yöntemleri ve Genel Özellikleri Paralel Perspektif Yöntemleri, Aksonometrik Perspektif, İzometrik Perspektif, Dimetrik Perspektif, Trimetrik Perspektif Eğik Perspektif; Kavalyer Perspektif Militer Perspektif, Kabine Perspektif Konik Perspektif ve Çizim aşamaları Bir Noktalı Perspektif İki Noktalı Perspektif Üç Noktalı Perspektif Kareleme Yöntemiyle Konik Perspektif, Perspektiflerin Büyütülmesi Daire ve Silindirin Perspektifi, Gölgelerin Perspektifi Maket Malzemeleri ve Maket Yapım Teknikleri Maket Yapımı Maket Yapımı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. -
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. -
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. 3
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. 5
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. -
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster