ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bitkisel Tasarım PEY208 BAHAR 2+2 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Peyzaj tasarım sürecinde bitkisel materyalin kullanımı ile ilgili prensipleri kavrar.
    2-Bitkisel tasarım prensiplerini kullanarak peyzaj tasarım sürecinde karşılaştıkları problemleri çözer ve uygun kararlar verir.
    3-Bitkisel tasarım konusunda seçtikleri çözümleri değerlendirir.
    4-Bitkisel materyalleri daha detaylı kavrar.
    5-Bitkilerin görsel özellikleri ve bunların peyzaj tasarımında kullanılması konusunu kavrar.
    6-Bitkilerin fonksiyonel kullanımı konusunu kavrar.
    7-Bitki toplulukları ve kompozisyonları ve bu komposizyonların peyzaj tasarımında kullanılması konusunu kavrar.
    8-Bitkisel tasarımda görsel kompozisyon prensiplerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12224
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje3011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   108
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,6 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bitkilerin genel sınıflandırılması ve tanımları K1: Bölüm 3 okunmalıdır. K2: Bölüm 8 okunmalıdır. K3: Bölüm 5 okunmalıdır. K4: Bölüm 1 ve Bölüm 2 okunmalıdır.
    2 Bitkisel tasarımın tanımı, bitkilerin bireysel özellikleri ve bitkilerin peyzaj açısından önemi K1: Bölüm 3 okunmalıdır. K2: Bölüm 8 okunmalıdır. K3: Bölüm 5 okunmalıdır. K4: Bölüm 1 ve Bölüm 2 okunmalıdır.
    3 Bitkilerin işlevsel özellikleri 1 K1: Bölüm 3 okunmalıdır. K2: Bölüm 8 okunmalıdır. K3: Bölüm 5 okunmalıdır. K4: Bölüm 5 okunmalıdır.
    4 Bitkilerin işlevsel özellikleri 2 K1: Bölüm 3 okunmalıdır. K2: Bölüm 8 okunmalıdır. K3: Bölüm 5 okunmalıdır. K4: Bölüm 5 okunmalıdır.
    5 Bitkilerin işlevsel özellikleri 3 K1: Bölüm 3 okunmalıdır. K2: Bölüm 8 okunmalıdır. K3: Bölüm 5 okunmalıdır. K4: Bölüm 5 okunmalıdır.
    6 Bitkilerin estetik özellikleri 1 K1: Bölüm 3 okunmalıdır. K2: Bölüm 8 okunmalıdır. K3: Bölüm 5 okunmalıdır. K4: Bölüm 3 okunmalıdır.
    7 Bitkilerin estetik özellikleri 2 K1: Bölüm 3 okunmalıdır. K2: Bölüm 8 okunmalıdır. K3: Bölüm 5 okunmalıdır. K4: Bölüm 3 okunmalıdır.
    8 Ara Sınav
    9 Bitkilerin estetik özellikleri 3 K1: Bölüm 3 okunmalıdır. K2: Bölüm 8 okunmalıdır. K3: Bölüm 5 okunmalıdır. K4: Bölüm 3 okunmalıdır.
    10 Bitkisel tasarım ilkeleri 1 K1: Bölüm 3 okunmalıdır. K2: Bölüm 8 okunmalıdır. K3: Bölüm 5 okunmalıdır. K4: Bölüm 4 okunmalıdır.
    11 Bitkisel tasarım ilkeleri 2 K1: Bölüm 3 okunmalıdır. K2: Bölüm 8 okunmalıdır. K3: Bölüm 5 okunmalıdır. K4: Bölüm 4 okunmalıdır.
    12 Peyzaj tasarım sürecinde bitkisel tasarım K1: Bölüm 3 okunmalıdır. K2: Bölüm 8 okunmalıdır. K3: Bölüm 5 okunmalıdır. K4: Bölüm 9 okunmalıdır.
    13 Bitkisel materyalin yerleşimi ve düzenlenmesi K1: Bölüm 3 okunmalıdır. K2: Bölüm 8 okunmalıdır. K3: Bölüm 5 okunmalıdır. K4: Bölüm 6 okunmalıdır.
    14 Bitkisel tasarım uygulama örnekleri 1 K1: Bölüm 3 okunmalıdır. K2: Bölüm 8 okunmalıdır. K3: Bölüm 5 okunmalıdır. K4: Bölüm 11 okunmalıdır.
    15 Bitkisel tasarım uygulama örnekleri 2 K1: Bölüm 3 okunmalıdır. K2: Bölüm 8 okunmalıdır. K3: Bölüm 5 okunmalıdır. K4: Bölüm 11 okunmalıdır.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Prof.Dr. Nazan KUTER
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr Nazan Kuter

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Seçkin, B., 2003. Peyzaj Uygulama Tekniği. İ.Ü. Yayın No: 4105, Orman Fakültesi Yayın No: 453., 528s., İstanbul. 2. Bayçın Korkut, A., Şişman, E.E., Özyavuz, M., 2010. Peyzaj Mimarlığı. Verda Yayıncılık ve Danışmanlık Hizmetleri, 419s., İstanbul. 3. Karagüzel, O., Ortaçeşme, V., Mansuroğlu, S., Atik, M., Sayan, S., Erdoğan, R., 2011. Peyzaj Mimarlığı Ders Notu. Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Basım Ünitesi, Yayın No:10, 2. Baskı, 85 s., Antalya. 4. Karagüzel, O., Atik, M., 2014. Bitkisel Tasarım. Akdeniz Üniversitesi Yayınları No: DK5, Akdeniz Üniversitesi Basımevi, 104s., Antalya.
    Yardımcı Kitap 1. Tanrıverdi, F., 1987. Peyzaj Mimarlığı, Bahçe Sanatının Temel İlkeleri Ve Uygulama Metodları. Atatürk Üniversitesi Yayınları, No:643, Ziraat Fakültesi Yayınları No: 291, Erzurum. 2. Evyapan, G., Tokol, A., 2000.? Peyzaj Tasarımı Ders Notları?. Metu Faculty of Architecture Press. Ankara. 3. Eroğlu, E., Akıncı Kesim, G., Müderrisoğlu, H., 2005. ?Düzce Kenti Açık ve Yeşil Alanlarındaki Bitkilerin Tespiti ve Bazı Bitkisel Tasarım İlkeleri Yönünden Değerlendirilmesi?. Tarım Bilimleri Dergisi, 11 (3) 270-277.
    Dersin Amacı Bitkilerin görsel ve strüktürel tasarım özellikleri ve tasarımda değerlendirilmeleri hakkında bilgi vermek, dış mekân tasarımı için gerekli olan görsel sanat prensiplerini uygulayabilecek becerileri kazandırmak, bitkisel peyzaj tasarımı konularında yeterli bilgileri vermek ve uygulamalar yaptırmaktır.
    Dersin İçeriği Bitkilerin genel sınıflandırılması, işlevsel ve estetik özellikleri ile bitkisel tasarım ilkelerini içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. 5
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. 5
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. -
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. -
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. 3
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. 4
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster