Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ölçme bilgisi kapsam ve çeşitleri
|
|
2
|
Ölçü birimleri, ölçek kavramı
|
|
3
|
Basit ölçme aletleri ve yapılan işlemler
|
|
4
|
Alanların ölçülmesi
|
|
5
|
Alanların hesaplanması
|
|
6
|
Düşey mesafelerin ölçülmesi
|
|
7
|
Fiziksel ve Geometrik metod ile yüksekliklerin belirlenmesi
|
|
8
|
Nivelman aletleri
|
|
9
|
Nivelman çeşitleri
|
|
10
|
Nokta nivelman
|
|
11
|
Profil nivelman (Enine profil)
|
|
12
|
Profil nivelman (Boyuna profil)
|
|
13
|
Profillerin çizimi (Karelaj yöntemi)
|
|
14
|
Tesviye eğrilerinin çizimi
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Nazan KUTER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş.Gör. İbrahim AYTAŞ
|
Kaynaklar
|
Ayyıldız, M., 1994. Ölçme Bilgisi, A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
Erdin, K., 1991. Peyzaj Mimarlığında Ölçme Bilgisi, İ.Ü., Orman Fakültesi Yayınları, İstanbul.
Özbenli, E., Tüdeş, T., 1989. Ölçme Bilgisi, K.T.Ü. Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Yayınları, Trabzon.
|
Dersin Amacı
|
Peyzaj tasarımında ve planlamasında gerekli olan ölçme araç, gereçlerinin öğrenilmesi ve her türlü mekânsal ve konumsal ölçülendirmenin yapılması en önemli hedeftir.
|
Dersin İçeriği
|
Ölçme bilgisi kapsam ve çeşitleri, ölçü birimleri, ölçek kavramı, basit ölçme aletleri ve yapılan işlemler, alanların ölçülmesi, alanların hesaplanması, düşey mesafelerin ölçülmesi, fiziksel ve geometrik metot ile yüksekliklerin belirlenmesi, nivelman aletleri, nivelman çeşitleri, nokta nivelman, profil nivelman (Enine profil), profil nivelman (Boyuna profil), profillerin çizimi (Karelaj yöntemi), tesviye eğrilerinin çizimi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
2
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
2
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
3
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
5
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
4
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|