ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Peyzaj Analizi ve Değerlendirme PEY307 GÜZ 2+2 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kaynak analizi ve basit sörvey yapar, sörvey raporları tasarlar.
    2-Doğal ve kültürel kaynakları değerlendirir.
    3-Peyzaj planlama yöntemine karar verir.
    4-Peyzaj karakter bölgelerini ayırt ederek ekolojik riziko analizi yapar.
    5-Ekolojik riziko analizi ve görsel kalite analizi yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1511010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje1511010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   125
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,17 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Peyzaj, Kaynak, Envanter, Analiz kavramları K1 B1
    2 Basit Sörvey Çalışmaları ve Değerlendirilmesi K2 B1
    3 Ayrıntılı Sörvey ve Değerlendirmeleri; Doğal Kaynaklar K1 B1, K2 B2
    4 Ayrıntılı Sörvey ve Değerlendirmeleri; Kültürel Kaynaklar K2 B2
    5 Ayrıntılı Sörvey ve Değerlendirmeleri; Sosyal ve Ekonomik Kaynaklar K2 B3
    6 Değerlendirme Yöntemleri-I K3 B1
    7 Değerlendirme Yöntemleri-II K3 B2
    8 SWOT Analizi ve Görsel Kalite Analizi K4 B1, K5 B1
    9 Peyzaj Karakter Bölgeleri ve Sınıflandırma-I K4 B2
    10 Peyzaj Karakter Bölgeleri ve Sınıflandırma-II K4:B3
    11 Ekolojik Riziko Analizleri K6 B3
    12 ÇED hakkında tarihi süreç ve Bilgilendirme K6 B4
    13 Ülkemizde ÇED Raporlarının Hazırlanması, Yapılmış ve Uygulanan ÇED Raporlarının Değerlendirilmesi K6 B5
    14 Ödev Sunumu Ödevlerin Tartışılması
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Ali Uğur ÖZCAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş.Gör. İbrahim AYTAŞ
    Kaynaklar K1. Şahin, Ş. 2011. Ankara Üniversitesi Kaynak Envanter ve Analizi Ders Notları. K2. Gültekin, E. ve Kesim, G.A., Kaynak Analizi, 2002. Ç. Ü. Ziraat Fak. Genel Yayın No: 100, Ders Kitabı No:24, Adana. K3. Köseoğlu, M. 1982. Peyzaj Değerlendirme Yöntemleri, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:430.1. K4. Şahin vd. 2014. Bölge-Alt Bölge (İl) Ölçeğinde Peyzaj Karakter Analizi ve Değerlendirme Ulusal Teknik Kılavuzu. K5. Akgün vd. 2014. Şehir Planlamada Analiz ve Değerlendirme Teknikleri. ISBN: 9789750406706. K6. Yücel, M. 2001. Çevresel Etki ve Değerlendirmesi, BAKİ Yayınevi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Peyzaj planlama çalışmalarında veri toplama metotları ve analiz teknikleri hakkında bilgi ve beceri geliştirmek ve profesyonel bakış açısı kazandırmak
    Dersin İçeriği Peyzaj Planlama süreci içinde doğal - kültürel ve sosyo ekonomik kaynakların önemi, envanter- analiz ve değerlendirme yöntemlerinin uygulanması, kartografik bilginin analizi ve yorumlanması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. 5
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. -
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 4
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. -
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 3
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. -
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster