Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Planlama, süreçleri, türleri ve kuramları
|
K1 B1
|
2
|
Stratejik kararlar
|
K2 B1
|
3
|
Proje konusu ve çalışma alanının belirlenmesi (Kentsel alan)
|
K1 B2
|
4
|
Çalışma alanı için envanter oluşturma ve arazi çalışması
|
web sitesi ve arazi çalışması
|
5
|
Doğal özelliklerin belirlenmesi
|
K2 B3
|
6
|
Kültürel özelliklerin belirlenmesi
|
K2 B4
|
7
|
Alan kullanımlarının değerlendirilmesi
|
K2 B5
|
8
|
Mevcut durum analizi
|
K2 B5
|
9
|
Uygunluk analizi-I
|
K1 B3
|
10
|
Uygunluk analizi-II
|
K1 B3
|
11
|
Peyzaj fonksiyonları analizi-I
|
K2 B6
|
12
|
Peyzaj fonksiyonları analizi-II
|
K2 B6
|
13
|
Plan ve raporların oluşturulması
|
K1 B1, K1 B2, K2 B1, K2 B2, K2 B3, K2 B4, K2 B5, K2 B6
|
14
|
Sunum
|
K1 B1, K1 B2, K2 B1, K2 B2, K2 B3, K2 B4, K2 B5, K2 B6
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof.Dr. Umut PEKİN TİMUR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş.Gör. İbrahim AYTAŞ
|
Kaynaklar
|
K1. Çetinkaya, G., Uzun, O. (2014). Peyzaj Planlama. Birsen yayınevi, İstanbul. K2. Uzun, O., İlke, F.D., Çetinkaya, G., Erduran, F., Açıksöz, S. (2012). Peyzaj Planlama. TC Orman ve Su İşleri Bakanlığı Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Peyzaj mimarı adaylarına peyzaj bileşenlerinin yapısı ve fonksiyonu hakkında bilgi vermek, peyzaj planlama çalışmalarında peyzajın yapı ve fonksiyondaki değişimleri doğrultusunda plan oluşturabilme becerisini kazandırmak
|
Dersin İçeriği
|
Planlama, süreçleri, türleri ve kuramlarını, stratejik karar alma sürecini,(Kentsel alan) envanter oluştuma, mevcut durum ve uygunluk analizi, fonksiyon analizine dayalı plan ve raporunu oluşturmayı kapsar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
5
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
4
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
4
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
3
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
4
|