Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Biyosfer ve ekosistem kavramları, Ekosistemin genel yapısı ve özellikleri
|
K1 Bölüm I okunmalıdır.
|
2
|
Biyojeokimyasal çevrimler
|
K1 Bölüm I okunmalıdır.
|
3
|
Çevre Sorunlarının Nedenleri ve ekolojik etkileri
|
K1 Bölüm II ve III okunmalıdır.
|
4
|
Su kirliliği, nedenleri ve ekolojik sonuçları, su kirliliği için alınacak önlemler
|
K1 Bölüm VI, K2 Bölüm 1 okunmalıdır.
|
5
|
Toprak kirliliği, nedenleri ve ekolojik sonuçları, toprak kirliliği için alınacak önlemler
|
K1 Bölüm V, K2 Bölüm 3 okunmalıdır.
|
6
|
Hava kirliliği, nedenleri ve ekolojik sonuçları, hava kirliliği için alınacak önlemler
|
K1 Bölüm IV, K2 Bölüm 4 okunmalıdır.
|
7
|
Gürültü ve ışık kirliliği, nedenleri ve ekolojik sonuçları ve alınacak önlemler
|
K2 Bölüm VII, sayfa 269-271 okunmalıdır.
|
8
|
Nükleer kirlenme, nedenleri ve ekolojik sonuçları, ve alınacak önlemler
|
K1 Bölüm VIII okunmalıdır.
|
9
|
Küresel ısınma ve iklim değişikliği, nedenleri ve ekolojik sonuçları ve alınacak önlemler
|
K2 Bölüm 5 okunmalıdır.
|
10
|
Katı ve tehlikeli atıklar ve kontrolü
|
K2 Bölüm 2 okunmalıdır.
|
11
|
Biyosferin tahrip edilmesi ve doğal dengenin bozulması
|
K1 Bölüm VIII okunmalıdır.
|
12
|
Çevre sorunları ile ilgili kontrol çalışmaları
|
K2 Bölüm 5.X okunmalıdır.
|
13
|
Ödev sunumları
|
|
14
|
Ödev sunumları
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Nazan KUTER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Akman Y., Ketenoğlu O., Kurt L., Düzenli S., Güney K., Kurt F. 2004. Çevre Kirliliği (Çevre Biyolojisi). Palme
yayıncılık. ISBN: 975-7477-73-7.
2. Çınar Ö. 2013. Çevre Kirliliği ve Kontrolü. Nobel yayıncılık. 667. ISBN: 978-605-133-568-1.
|
Yardımcı Kitap
|
1. IULA-EMME, 1991. Glossary of Environmental Terms, Kent Basımevi, İstanbul.
Haktanır, K. ve Arcak, S. 1998. Çevre Kirliliği, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No:1503,
Ankara.
2. Anonim, 1995. Türkiye`nin Çevre Sorunları, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, Ankara.
3. Anonim, 1990. Sürdürülebilir Kalkınma Konferansı, Türkiye Çevre Sorunları Vakfı Yayını, Ankara.
4. Anonim, 1987. Ortak Geleceğimiz, Türkiye Çevre Sorunları Vakfı Yayını, Ankara.
Tai, L., Haque, M. T., McLelnan, G. K. and Knight, E. J. 2006. Designing Outdoor Environments for Children,
McGraw Hill.
5. Thompson, J. W. And Sorvig, K. 2000. Sustainable Landscape Construction. Island Press, Washington.
|
Dersin Amacı
|
Çevre ve çevre sorunları üzerine temel kavramların anlaşılması, ülkesel ve küresel ölçekte çevre sorunlarının nedenleri ve temel çevre sorunlarının algılanması ve bu sorunların çözümünde atılması gereken adımların belirlenmesidir. Bunlara ilişkin olarak çevre bilincinin oluşmasını sağlamaktır
|
Dersin İçeriği
|
Çevre Sorunlarının Nedenleri ve ekolojik etkileri ile çevre kirliliği ve alınacak önlemleri içermektedir. Ayrıca, küresel ısınma ve iklim değişikliği, nedenleri ve ekolojik sonuçları ve alınacak önlemler irdelenmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
3
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
4
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
-
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
4
|