ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Doğal ve Kültürel Alanların Korunması PEY212 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Doğa, çevre, ekoloji ve korunan alan kavramları, doğal ve kültürel değerleri açıklar.
    2-Doğa korumanın önemi ve amaçlarını açıklar.
    3-Dünyada ve Türkiye`de doğa koruma alanlarındaki gelişmeler hakkındaki bilgileri açıklar.
    4-Doğa koruma akımlarını, yöntemlerini ve değerlendirme kriterlerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler2011212
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011717
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012222
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   93
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,1 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Doğa, çevre, ekoloji ve korunan alan kavramları ile doğa-insan ilişkileri K1 B1, K3 B1, K6 B1, K7 B1
    2 Doğal ve kültürel değerlerinin peyzaj mimarlığı ile ilişkisi K5 B4, K8 B1, K8 B2
    3 Doğa koruma kavramı ve kapsamı K2 B2, K9 B2
    4 Doğa korumanın önemi K4 B4
    5 Doğa korumanın nedenleri ve amaçları K2 B2, K2 B2, K4 B5
    6 Doğa korumanın gelişim aşamaları K4 B3, K9 B3
    7 Dünyada ve Türkiye`de doğa koruma alanındaki gelişmeler K9 B3, K9 B9
    8 Doğal ve kültürel alanları koruma ile ilgili yasa ve yönetmelikler K9 B7
    9 Doğa koruma yöntemleri K2 B2, K4 B7
    10 Doğa korumada değerlendirme kriterleri K4 B6, K9 B5
    11 Doğa koruma alanları kategorileri K9 B5
    12 Uluslararası doğa koruma alanları kategorileri K1 B5, K4 B3
    13 Türkiye`de doğa koruma alanları kategorileri K2 B2, K4 B3
    14 Korunan alanların Türkiye ve Dünya örnekleri ile irdelenmesi K2 B4, K4 B10
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr.Gör. Gamze SEÇKİN GÜNDOĞAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Çetinkaya, G. ve Uzun, O. (2014). Peyzaj planlama. Birsen Yayınevi, İstanbul. K2. Çolak A. H. (2001). Ormanda doğa koruma. Milli Parklar ve Av-Yaban Hayatı Genel Müdürlüğü Yayını. ISBN: 975-8273-33-7. 354 s. K3. Akay, A. ve Özen, M. D. (2009). Peyzaj yönetimi. Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü (TODAİE) Yayını, (354). K4. Yücel, M., (1999). Doğa koruma alanları ve planlaması. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 104, Yardımcı Ders kitabı Yayın No:9, İkinci Baskı, Adana, 255 s. K5. Koç, N. ve Şahin, Ş. 1999. Kırsal peyzaj planlaması. Ankara Üniv., Ziraat Fak. Ders Kitabı, 463. K6. Dirik, H. (2005). Kırsal peyzaj planlama ve uygulama ilkeleri. İstanbul Üniversitesi yayın No, 4559. K7. Çepel, N. (1994). Peyzaj ekolojisi. İÜ Orman Fakültesi, Yayın No: 429. K8. Bayçın Korkut, A., Şişman, E. E. ve Özyavuz, M. (2010). Peyzaj mimarlığı. Verda Yayıncılık. K9. Demirel, Ö. (2005). Doğa koruma ve milli parklar. KTÜ Or. Fak. Genel yayın No: 219, Fakülte Yayın. No:37, Trabzon.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Doğal ve kültürel kaynakların korunması kapsamında kavramsal, tarihsel süreci, mevcut yasal düzenlemeleri, uygulamaları ve peyzaj mimarlığı ile ilişkisini öğretmek.
    Dersin İçeriği Doğal ve kültürel alanlara ve doğa korumaya ilişkin kavramları, bu kavramların peyzaj mimarlığı ile ilişkisini doğa korumanın önemi, nedenleri ve amaçları ile tarihsel gelişim aşamalarını içermektedir. Ayrıca, Dünyada ve Türkiye`de doğa koruma alanındaki gelişmeler, doğal ve kültürel alanları koruma ilgili yasa ve yönetmelikler, doğa koruma yöntemleri ve değerlendirme kriterleri, Dünya ve Türkiye`deki doğa koruma alan kategorileri ile Türkiye ve Dünya`dan örnekler anlatılmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. -
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 5
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. -
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. 4
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 4
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. -
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster