ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Doğa Turizmi PEY214 BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Turizmin tanımı, doğuşu ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. Turizmin fonksiyonları, çeşitleri ve sınıflandırılmasını kavrar.
    2-Rekreasyonun tanımı, rekreasyonun temel özelliklerini açıklar.
    3-Turizm-rekreasyon ilişkisini açıklar.
    4-Doğa turizmi kavramı ve doğa turizmiyle ilgili kavramları kavrar.
    5-Ekoturizm kavramı, ekoturizmin gelişimi, ekoturizmin genel özellikleri ve amacını açıklar.
    6-Doğa turizmi ve ekoturizm planlamasını tanımlar.
    7-Korunan alan kavramı ile korunan alanlardaki turizmin potansiyel faydaları ve risklerini kavrar.
    8-Korunan alanlarda doğa turizmi ve ekoturizmin çevre üzerindeki etkilerini Dünya ve Türkiye örnekleri ile irdeleyerek değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   98
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,27 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Turizm ve turist kavramları, turizmin gelişimi K2: Bölüm 2 okunmalıdır. K3: Bölüm 1 okunmalıdır. K4: Bölüm 1 okunmalıdır.
    2 Turizm aktiviteleri, turizm türleri (sınıflandırma), turizm - çevre ilişkisi, turizmin çevre üzerindeki olumlu/olumsuz etkileri K2: Bölüm 2 okunmalıdır. K3: Bölüm 1 okunmalıdır. K4: Bölüm 4 okunmalıdır.
    3 Doğa, doğa koruma kavramları ve doğa korumanın nedeni, önemi ve amacı K2: Bölüm 3 ve Bölüm 4 okunmalıdır. K3: Bölüm 1 okunmalıdır.
    4 Doğa korumanın gelişim aşamaları, doğa koruma yöntemleri, değerlendirme kriterleri, doğa koruma kategorileri K2: Bölüm 3 ve Bölüm 4 okunmalıdır.
    5 Boş zaman, serbest zaman, rekreasyon kavramları K1: Bölüm 1 okunmalıdır. K4: Bölüm 1 okunmalıdır.
    6 Rekreasyonun tarihsel gelişimi K1: Bölüm 6 okunmalıdır. K4: Bölüm 1 okunmalıdır.
    7 Rekreasyonun özellikleri K1: Bölüm 4 okunmalıdır. K4: Bölüm 1 okunmalıdır.
    8 Rekreasyonun yararları K1: Bölüm 4 okunmalıdır. K4: Bölüm 1 okunmalıdır.
    9 Rekreasyonun sınıflandırılması K1: Bölüm 4 okunmalıdır. K4: Bölüm 1 okunmalıdır.
    10 Rekreasyon kaynakları ve sınıflandırılması K1: Bölüm 4 okunmalıdır. K4: Bölüm 1 okunmalıdır.
    11 Doğa temelli turizm/alternatif turizm çeşitleri K2: Bölüm 2 okunmalıdır. K3: Bölüm 2 okunmalıdır.
    12 Sürdürülebilirlik / sürdürülebilir kalkınma / sürdürülebilir gelişme / sürdürülebilirlik turizm K2: Bölüm 2 okunmalıdır. K3: Bölüm 1 okunmalıdır.
    13 Ekoturizm, ekoturizmin amaçları, ilkeleri, özellikleri, ekoturizmin çevresel, ekonomik ve sosyo-kültürel etkileri K2: Bölüm 2 okunmalıdır. K3: Bölüm 2, Bölüm 5 okunmalıdır.
    14 Agroturizm, termal turizm, inanç turizmi, yayla turizmi, gastronomik turizm K2: Bölüm 2 okunmalıdır.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr. Nazan KUTER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Karaküçük, S., 1999. Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme. Gazi Kitapevi Tic.Ltd.Şti., 413s., Ankara. 2. Erdoğan, N., 2003. ?Çevre ve (Eko)turizm?, Erk Yayıncılık, 317 s., ISBN: 975-93130-2-2,Ankara. 3. Demir, C. ve Çevirgen, A. 2006. ?Turizm ve Çevre Yönetimi Sürdürülebilir Gelişme Yaklaşımı?, Nobel Yayın Dağıtım, ISBN: 975-591-845-0, 188 s., Ankara. 4. Demir, C. ve Çevirgen, A. 2006. ?Ekoturizm Yönetimi?, Nobel Yayın Dağıtım, ISBN: 975-591-844-2, 222 s., Ankara.
    Yardımcı Kitap 1. Kuter, N., Erdoğan, E., 2006. Yalvaç, Pisidia Antiocheia Antik Kenti ve Çevresinin Peyzaj Özellikleri ve Turizm Açısından Değerlendirilmesi?. Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, Seri A, Sayı: 1, ISSN: 1302-7085, Sayfa: 111-123. 2. Kuter, N., 2007. ?Çankırı Kenti ve Çevresinin Turizm Açısından Değerlendirilmesi?. Z.K.Ü. Bartın Orman Fakültesi Dergisi, Cilt: 9, Sayı: 11, Sayfa: 71-77. 3. Kuter, N., 2007. ?Kastamonu-Bartın Küre Dağları Milli Parkı?nın Eko-Turizm Açısından Değerlendirilmesi?. Tabiat ve İnsan Dergisi, Yıl: 41, ISSN: 1302-1001, Sayı: 4, Sayfa: 3-7. 4. Kuter, N., 2008. ?İnanç Turizmi ve Isparta-Yalvaç, Pisidia Antiocheia Antik Kenti?. IV. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi, 23-27 Nisan 2008 Belek-Antalya, Sayfa: 517-531. 5. Kuter, N., Ünal, H.E., 2009. ?Sürdürülebilirlik Kapsamında Ekoturizmin Çevresel, Ekonomik ve Sosyo-Kültürel Etkileri?. Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, Cilt: 9, No: 2, Sayfa: 146-156. 6. Kuter, N., 2009. ?Korunan Alanlarda Ekoturizm ve Çevresel Etkileri?. 10. Ulusal Turizm Kongresi, 21-24 Ekim 2009, Mersin, Sayfa: 331-340. 7. Kuter, N., 2009. ?Çankırı Kenti ve Yakın Çevresinin Termal Turizm Açısından Değerlendirilmesi?. TMMOB Jeotermal Kongresi, 23-25 Aralık 2009, Ankara, Sayfa: 81-91. 8. Kuter, N., Erdoğan, E., 2010. ?Doğu Karadeniz Bölgesi?nin Ekoturizm Açısından Değerlendirilmesi?. International Conference on Organic Agriculture in Scope of Environmental Problems, 3-7 Şubat 2010, Kıbrıs, Sayfa: 361-370. 9. Erdoğan, E., Kuter, N., 2010. ?Sürdürülebilirlik, Agroturizm ve Peyzaj Mimarliği?. International Conference on Organic Agriculture in Scope of Environmental Problems, 3-7 Şubat 2010, Kıbrıs, Sayfa: 282-283.
    Dersin Amacı Turizm, rekreasyon, doğa turizmi, ekoturizm, alternatif turizm, sürdürülebilir turizm ve agroturizm ile ilgili temel kavramları öğretmek. Doğa turizmi ve ekoturizm planlama ilkelerini öğretmek. Dünya?da ve Türkiye?deki doğa turizmi ve ekoturizm ile ilgili yaklaşım ve eğilimleri irdelemek.
    Dersin İçeriği Turizm, turizmin çevre üzerindeki olumlu/olumsuz etkileri, doğa, doğa koruma kavramları boş zaman, serbest zaman, rekreasyon kavramları, rekreasyonun tarihsel gelişimi, rekreasyonun özellikleri, rekreasyonun yararları, rekreasyonun sınıflandırılması, rekreasyon kaynakları ve sınıflandırılması, doğa temelli turizm/alternatif turizm çeşitlerini içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. -
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 5
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. -
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. 4
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 4
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. 4
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. 4
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. 3
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster