Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bitki Beslemenin Önemi ve Tarihçesi.
|
K1 den 1. bölüm okunmalıdır.
K2 den 1. bölüm okunmalıdır.
K3 den 1. bölüm okunmalıdır.
|
2
|
Bitkilerde besin elementi alımı (Kısa mesafe)
|
K1 den 2. bölüm okunmalıdır.
K3 den 2. bölüm okunmalıdır.
|
3
|
Bitkilerde besin elementi alımı (Uzun mesafe)
|
K1 den 3. bölüm okunmalıdır.
K3 den 3. bölüm okunmalıdır.
|
4
|
Bitkilerde su alımı
|
K1 den 4. bölüm okunmalıdır.
K3 den 4. bölüm okunmalıdır
|
5
|
Bitkilerin azot alımı, azot içerikleri ve azotun özümsenmesi
|
K1 den 5. bölüm okunmalıdır.
K2 den 2. bölüm okunmalıdır.
K3 den 12. bölüm okunmalıdır.
|
6
|
Bitkilerin fosfor alımı, fosfor bileşikleri ve metabolik işlevleri
|
K1 den 6. bölüm okunmalıdır.
K2 den 3 bölüm okunmalıdır.
K3 den 13. bölüm okunmalıdır.
|
7
|
Bitkilerin potasyum alımı, potasyum içerikleri ve potasyumun metabolik işlevleri
|
K1 den 7. bölüm okunmalıdır.
K2 den 4. bölüm okunmalıdır.
K3 den 14. bölüm okunmalıdır.
|
8
|
Bitkilerin kalsiyum alımı, kalsiyum içerikleri ve kalsiyumun metabolik işlevleri
|
K1 den 8. bölüm okunmalıdır.
K2 den 5. bölüm okunmalıdır.
K3 den 15. bölüm okunmalıdır.
|
9
|
Bitkilerin magnezyum alımı, magnezyum içerikleri ve magnezyumun metabolik işlevleri
|
K1 den 9. bölüm okunmalıdır.
K2 den 6. bölüm okunmalıdır.
K3 den 16. bölüm okunmalıdır.
|
10
|
Bitkilerin kükürt alımı, kükürt içerikleri ve kükürdün özümsenmesi
|
K1 den 10. bölüm okunmalıdır.
K2 den 7. bölüm okunmalıdır.
K3 den 17. bölüm okunmalıdır.
|
11
|
Bitkilerin demir alımı, demir içerikleri ve demirin metabolik
|
K1 den 11. bölüm okunmalıdır.
K2 den 8. bölüm okunmalıdır.
K3 den 18. bölüm okunmalıdır.
|
12
|
Bitkilerin çinko alımı, çinko içerikleri ve çinkonun metabolik işlevleri
|
K1 den 12. bölüm okunmalıdır.
K2 den 9. bölüm okunmalıdır.
K3 den 19. bölüm okunmalıdır.
|
13
|
Bitkilerin mangan alımı, mangan içerikleri ve manganın metabolik işlevleri, Bitkilerin bakır ve bor alımı, içerikleri ve bu elementlerin metabolik işlevleri
|
K1 den 13. bölüm okunmalıdır.
K2 den 10 ve 11. bölüm okunmalıdır.
K3 den 20 ve 21. bölüm okunmalıdır.
|
14
|
Yararlı diğer bitki besin elementleri
|
K1 den 14. bölüm okunmalıdır.
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Nazan KUTER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Çiçek, N. 2016. Süs Bitkilerinin Beslenmesi. Basılmamış Ders Notları
2.Güneş, A., Alpaslan, M. ve İnal, A. 2004. Bitki Besleme ve Gübreleme. A.Ü. Ziraat Fakültesi yayın No: 1539, Ders Kitabı: 492.
3. Kacar, B. 2012. Temel Bitki Besleme. Nobel yayınları, yayın no: 206, ss 385.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Kütük, C. Süs Bitkileri ve Rekreasyon Alanlarının Gübrelenmesi ders notları (basılmamış) Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü.
|
Dersin Amacı
|
Peyzaj Mimarlığı eğitimi gören öğrencilere teorik derslerle ve uygulama ile süs bitkilerinin besleme ve gübreleme bilgilerinin kazandırılması.
|
Dersin İçeriği
|
Bitki besleme, karşılaşılan sorunlar ve çözüm yollarını içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
5
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
5
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
5
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
5
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
3
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
4
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
5
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
5
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
3
|