Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çocuk-oyun, oyun teorileri ve oyun alanlarının tarihi gelişimi
|
K1:İlgili Bölüm okunmalıdır.
|
2
|
Çocuğun gelişim dönemleri ve oyun ihtiyacı
|
K1:İlgili Bölüm okunmalıdır.
|
3
|
Çocuk oyun alanları ile ilgili yasal mevzuat
|
İlgili web siteleri okunmalıdır.
Çalışma Alanı hakkında bilgi toplanmalıdır.
|
4
|
Çocuk oyun alanları ile ilgili standartlar
|
İlgili web siteleri okunmalıdır.
Çalışma Alanı hakkında bilgi toplanmalıdır.
K2:İlgili Bölüm okunmalıdır.
|
5
|
Çocuk oyun alanlarının tasarımında göz önüne alınacak faktörler
|
K1:İlgili Bölüm okunmalıdır.
K3:İlgili Bölüm okunmalıdır.
|
6
|
Değişik yaş gruplarını gözeten çocuk oyun alanları
|
K3:İlgili Bölüm okunmalıdır.
|
7
|
Oyun aktivitelerini destekleyen tasarım yaklaşımları
|
K3:İlgili Bölüm okunmalıdır.
|
8
|
Çocuklarda doğa bilinci gelişimini destekleyici tasarım yaklaşımları
|
K3:İlgili Bölüm okunmalıdır.
K6:İlgili Bölüm okunmalıdır.
|
9
|
Çocuk oyun alanlarında kullanılan donatılar ve özellikleri
|
K2:İlgili Bölüm okunmalıdır.
K3:İlgili Bölüm okunmalıdır.
|
10
|
Çocuk oyun alanlarında bitkisel tasarım
|
K1:İlgili Bölüm okunmalıdır.
K5:İlgili Bölüm okunmalıdır.
|
11
|
Kent içi açık yeşil alanların çocukların kullanımına yönelik tasarımı
|
K3:İlgili Bölüm okunmalıdır.
|
12
|
Çocuk oyun alanları ve güvenlik önlemleri
|
K1:İlgili Bölüm okunmalıdır.
K4:İlgili Bölüm okunmalıdır.
|
13
|
Proje çalışması
|
Dersin Ana ve yardımcı kaynakları
|
14
|
Proje çalışması ve sunum
|
Dersin Ana ve yardımcı kaynakları
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof.Dr. Nazan KUTER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Pekin Timur, U. Çocuk Oyun Alanları ve Tasarımı Ders Notu
2. Harris C.W. Dines N.T., 2004. Time-Saver Standards for Landscape Architecture. McGraw-Hill Hill. New York.
3. Tai, L., 2006. Designing outdoor environments for children landscaping schoolyards, gardens, and playgrounds. McGraw
4. Pekin Timur, U., Timur, Ö.B., 2018. Evaluation of Barış Manço Children´s Playground to Safety Criteria. LAP Lambert Academic Publishing. ISBN: 978-613-9-90406-8.
5. Pekin Timur, U., 2012. Planting Children´s Playgrounds: Çankırı City Case. Journal of Food Agriculture & Environment.
6. Özgüner H., Ergin Ş., Gül A., Çukur D., Küçük V., Akten M., 2007. Günümüz Kültürel Yapısı içinde Kentsel Alanda Doğa Korumanın Olanak ve Sınırları İle Sosyalizasyon Sürecinde Çocuklarda Doğa Bilinci Gelişimini Destekleyici Kentsel Tasarım Yaklaşımlarının Saptanması. SDÜ, Bilimsel Araştırma Projesi Raporu, Proje No: 01018-m-05, Isparta.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Goldsmith, S., 2000. Universal Design. Architectural Press. Oxford.
2. Robinson, N., 1992. The Planting Design Handbook, Gower.
3. Kahn, P. Kellert, S.R., 2002. Children and Nature. Psychological, Sociocultural, and Evolutionary Investigations. The MIT Pres. Cambridge.
4. Gür, Ş.E. 2002. Çocuk Mekanları. YEM Yayınları. İstanbul.
5. Özdoğan, B., 1997. Çocuk ve Oyun: çocuğa oyunla yardım. Arı Yayıncılık. Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Çocuk oyun alanları tasarım standartları ve kriterleri ile fiziksel, sosyal ve zihinsel gelişimi destekleyici peyzaj tasarım yaklaşımlarını öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Oyunun ve çocuğun özellikleri doğrultusunda çocuk oyun alanlarının çocuğun fiziksel, sosyal ve bilişsel gelişimini destekleyecek biçimde yapısal ve bitkisel tasarım kriterleri ile güvenli oyun için güvenlik önlemlerini kapsar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
5
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
3
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
5
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
4
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
5
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
5
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
4
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
5
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
5
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
5
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
5
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
4
|