ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgisayar Destekli Modelleme PEY317 GÜZ 2+2 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tasarıma yönelik temel üç boyutlu geometrik şekilleri oluşturur.
    2-Tasarıma yönelik üç boyutlu karmaşık geometrik şekilleri oluşturur.
    3-Tasarımın uygulanabilirliği için üç boyutlu geometrik şekilleri ölçülendirilme yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012525
    Proje2015050
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   166
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,53 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Üç boyutlu nesnelerin oluşturulma prensipleri 1 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır. 2 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır.
    2 3 Boyutlu modellemeye giriş 1 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır. 2 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır.
    3 Tel kafes, katı model kavramları 1 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır. 2 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır.
    4 Katı model kavramları 1 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır. 2 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır.
    5 İlkel katılarla çalışma 1 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır. 2 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır.
    6 İki boyutlu nesnede üçüncü boyutu oluşturma 1 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır. 2 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır.
    7 3 Boyutlu nesne işleme komutları 1 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır. 2 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır.
    8 3 Boyutlu nesne işleme komutları 1 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır. 2 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır.
    9 3 Boyutlu nesne işleme komutları 1 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır. 2 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır.
    10 3 Boyutlu nesne işleme komutları 1 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır. 2 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır.
    11 Örnek proje modellemesi 1 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır. 2 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır.
    12 Örnek proje modellemesi 1 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır. 2 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır.
    13 Örnek proje modellemesi 1 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır. 2 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır.
    14 Dönem projesi 1 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır. 2 no`lu kaynağın ilgili bölümünü okunmalıdır.
    Ön Koşul PEY207 Bilgisayar Destekli Çizim
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr. Bayram Cemil BİLGİLİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Gök A., Gök K., 2008 Autocad 2008, Seçkin Yayıncılık, 459 sayfa 2. Baykal. G. 2006. Autocad 2007, Pusula Yayıncılık ve İletişim, 824 sayfa
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Üç boyutlu cisimlerin bilgisayar desteği ile çizimi ve modellenmesi.
    Dersin İçeriği Üç boyutlu model oluşturmada farklı yöntemleri içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. 5
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. -
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. 5
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. 5
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. 4
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. -
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster