Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ekolojinin tanımı, Ekolojinin Tarihsel Gelişimi, Ekolojinin Konusu ve Bölümleri, Ekolojinin Diğer Bilim Dalları ile İlişkisi, Peyzaj ekolojisinde temel kavramlar
|
K1 B1, K2 B1, K3 B1
|
2
|
Dünya nüfus dinamikleri ve besin dengesi, Ekosistem kavramı, biyolojide hiyerarşi düzeni
|
K1 B2, K1 B4, K2 B2
|
3
|
Ekosistemlerin sınıflandırılması ve büyük ekosistemlerin dağılışı, Karasal ekosistemler, Tatlı su ekosistemleri
|
K1 B3, K1 B10, K3 B1
|
4
|
Ekosistemlerin sınıflandırılması ve büyük ekosistemlerin dağılışı, Deniz ekosistemleri
|
K1 B3, K1 B6, K1 B10, K3 B1
|
5
|
Peyzajın unsurları, yama ve matris ilişkileri
|
K1 B9
|
6
|
Bitki ve hayvan kültür formlarının ortaya çıkışı, doğal ve tarım ekosistemlerinin evrimi, biyoçeşitlilik
|
K1 B3, K1 B6, K1 B7, K1 B9, K2 B5
|
7
|
Habitatlar, habitat bölünmeleri, bölünmüş peyzajların türler üzerine etkileri, ekolojik ağlar
|
K1 B7, K1 B9, K2 B5
|
8
|
Çevre faktörleri, zaman ve mekan ilişkisi
|
K1 B9, K2 B1, K2 B2, K2 B4
|
9
|
Topoğrafya ve peyzaj geometrisi
|
K1 B9
|
10
|
Toprağın formasyonu
|
K1 B5, K3 B2
|
11
|
Toprak teriminin anlamı, toprakların oluşumu, toprak dokusu ve toprak yapısı
|
K3 B3, K3 B4
|
12
|
Toprak besin maddeleri ve bitki ile ilişkileri
|
K3 B3
|
13
|
İklim, toprak, bitki etkileşimi, insan tasarımlı peyzajlar, ekolojik tasarım örnekleri-I
|
K1 B9, K3 B2
|
14
|
İklim, toprak, bitki etkileşimi, insan tasarımlı peyzajlar, ekolojik tasarım örnekleri-II
|
K1 B9, K3 B2
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğr.Üyesi Betül TÜLEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Odum, E.P. ve Barrett, G.W. (2016). Ekolojinin temel ilkeleri, Palme Yayıncılık, ISBN: 978-9944-341-74-5
K2. Kiziroğlu, İ. (2001). Ekolojik potpuri, Takav Yayıncılık, ISBN: 975-7460-05-2
K3. Çepel, N. (1978). Orman ekolojisi. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, Taş Matbaası, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Ekoloji kavramını disiplin içerisinde kullanma becerisinin kazandırılmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Ekolojinin tanımı, ekolojinin tarihsel gelişimi, ekolojinin konusu ve bölümleri, ekolojinin diğer bilim dalları ile ilişkisi, peyzaj ekolojisinde temel kavramlar, dünya nüfus dinamikleri ve besin dengesi, ekosistem kavramı, biyolojide hiyerarşi düzeni, ekosistemlerin sınıflandırılması ve büyük ekosistemlerin dağılışı, karasal ekosistemler, tatlı su ekosistemleri, ekosistemlerin sınıflandırılması ve büyük ekosistemlerin dağılışı, deniz ekosistemleri, peyzajın unsurları, yama ve matris ilişkileri, bitki ve hayvan kültür formlarının ortaya çıkışı, doğal ve tarım ekosistemlerinin evrimi, biyoçeşitlilik, Habitatlar, habitat bölünmeleri, bölünmüş peyzajların türler üzerine etkileri, ekolojik ağlar, çevre faktörleri, zaman ve mekan ilişkisi, topoğrafya ve peyzaj geometrisi toprağın formasyonu, toprak teriminin anlamı, toprakların oluşumu, toprak dokusu ve toprak yapısı, toprak besin maddeleri ve bitki ile ilişkileri, iklim, toprak, bitki etkileşimi, İnsan tasarımlı peyzajlar, ekolojik tasarım örnekleri anlatılmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
4
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
5
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
4
|