ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çimler ve Yer Örtücüler PEY312 BAHAR 2+2 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Peyzaj mimarı olacak öğrenciler, değişik fonksiyonlar için düzenlenmiş bir alanda bu fonksiyonları destekleyecek bitki örtüsünü başarıyla belirler.
    2-Mezun olan bir peyzaj mimarı, değişik ölçeklerde ve farklı amaçlar için bir çim alanı düzenler.
    3-Bir çim alanında gerekli bakım çalışmalarını yapar.
    4-Doğal bitki örtüsü içinde yer örtücü bitkilerde aranan nitelikteki bitkileri bulup uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler15188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 15428
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011717
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   129
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,3 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Peyzaj Mimarlığında bitki kullanımı ve yer örtücü bitkiler kavramı ve önemi. K1 B1
    2 Doğal bitki örtüsü - yer örtücü bitkiler ve toprağın korunması. K1 B2
    3 Yer örtücü olarak çim bitkileri ve buğdaygil Familyası ile baklagil familyası türlerinin çim ve çayır alanlarında kullanımı. K1 B3, K2 B7
    4 Serin iklim çim türleri. K1 B4, K3 B2
    5 Sıcak iklim çimleri. K1 B5, K3 B2
    6 Çim karışımları ve özel amaçlı çim karışımı hazırlama teknikleri. K1 B6
    7 Çim karışımları ve özel amaçlı çim karışımı hazırlama teknikleri. K1 B7
    8 Çim tohumları tanısı ve tohumla çim alanı tesisi. K1 B8, K3 B3.
    9 Çim alanları tesisinde arazi ve toprak hazırlığı. K1 B9, K3 B4
    10 Çim biçimi ve çim hastalıkları, sulama ve gübreleme teknikleri. K1 B10, K3 B5
    11 Çim dışı otsu yer örtücü bitkiler ve çim yerine kullanabilecek bitkiler. K1 B11
    12 Çim dışı otsu yer örtücü bitkiler ve çim yerine kullanabilecek bitkiler. K1 B12
    13 Odunsu yer örtücü bitkiler ve genel özellikleri. K1 B13
    14 Yol şevleri, taş bahçeleri, çatı-teras bahçelerinde yer örtücü bitki kullanımı. K1 B14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr.Üyesi Nuray ÇİÇEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Çiçek, N. (2019). Çimler ve yer örtücüler. Basılmamış Ders Notları. K2. Müftüoğlu, N.M. (2015). Bitkisel üretimde pratik bilgiler. Nobel yayıncılık. K3. Esvet, Açıkgöz. (1993). Çim bitkileri. Çevre Ve Peyzaj Mimarlığı yayınları.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Peyzaj mimarının çim alanı tesis ve bakımını tüm detayları ile yapabilecek teknik bilgilere sahip olması, toprağın ve doğal dengenin korunmasında bitki örtüsünün işlenişinin bilinmesi, peyzaj uygulamalarında çim ve çim dışı yer örtücü bitki seçiminin kriterleri ,değişik amaçlı alanlar için otsu ve odunsu yer örtücü bitkileri öğretir.
    Dersin İçeriği Çim ve yer örtücü bitkilerinin özelliklerini, üretimini ve bakımını içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. -
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. 3
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. 4
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 4
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. -
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. -
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster