Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Peyzaj Mimarlığında bitki kullanımı ve yer örtücü bitkiler kavramı ve önemi.
|
K1 B1
|
2
|
Doğal bitki örtüsü - yer örtücü bitkiler ve toprağın korunması.
|
K1 B2
|
3
|
Yer örtücü olarak çim bitkileri ve buğdaygil Familyası ile baklagil familyası türlerinin çim ve çayır alanlarında kullanımı.
|
K1 B3, K2 B7
|
4
|
Serin iklim çim türleri.
|
K1 B4, K3 B2
|
5
|
Sıcak iklim çimleri.
|
K1 B5, K3 B2
|
6
|
Çim karışımları ve özel amaçlı çim karışımı hazırlama teknikleri.
|
K1 B6
|
7
|
Çim karışımları ve özel amaçlı çim karışımı hazırlama teknikleri.
|
K1 B7
|
8
|
Çim tohumları tanısı ve tohumla çim alanı tesisi.
|
K1 B8, K3 B3.
|
9
|
Çim alanları tesisinde arazi ve toprak hazırlığı.
|
K1 B9, K3 B4
|
10
|
Çim biçimi ve çim hastalıkları, sulama ve gübreleme teknikleri.
|
K1 B10, K3 B5
|
11
|
Çim dışı otsu yer örtücü bitkiler ve çim yerine kullanabilecek bitkiler.
|
K1 B11
|
12
|
Çim dışı otsu yer örtücü bitkiler ve çim yerine kullanabilecek bitkiler.
|
K1 B12
|
13
|
Odunsu yer örtücü bitkiler ve genel özellikleri.
|
K1 B13
|
14
|
Yol şevleri, taş bahçeleri, çatı-teras bahçelerinde yer örtücü bitki kullanımı.
|
K1 B14
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
3
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
4
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
4
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
-
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|