ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çevresel Etki Değerlendirme PEY409 GÜZ 2+2 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çevresel Etki Değerlendirmesinin (ÇED) tarihsel gelişimini açıklar.
    2-Peyzaj bileşenleri ve bu bileşenler üzerine insan faaliyetlerinden kaynaklanabilecek olası etkiler; etki karakterini açıklar.
    3-Etki ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini açıklar.
    4-Çevresel etki değerlendirmesi uygulamalarını yapar.
    5-ÇED raporunu açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler20122
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30155
    Proje1011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 40188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   95
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,17 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 ÇED kavramına genel bakış K1: Bölüm 1
    2 ÇED yöntem ve teknikleri K1: Bölüm 4
    3 Kuram ve uygulama bağlamında ÇED K1: Bölüm 5
    4 Kuram ve uygulama bağlamında ÇED K1: Bölüm 6
    5 Çevre sorunları ve ÇED K1: Bölüm 2
    6 Kalkınma, Çevre ve stratejik yönden ÇED K1: Bölüm 3
    7 ÇED raporları için çevre yeterlik çalışmaları K2: Bölüm 2
    8 ÇED faaliyetleri, ÇED başvuruları K2: Bölüm 3
    9 ÇED denetim faaliyetleri K2: Bölüm 5
    10 ÇED yönetmeliği ve uygulamaları K2: Bölüm 8
    11 Çevre kanunu uyarınca yaptırım uygulamaları I K2: Bölüm 6
    12 Çevre kanunu uyarınca yaptırım uygulamaları I K2: Bölüm 6
    13 ÇED raporu hazırlanması ve örnekler I K1: Bölüm 8
    14 ÇED raporu hazırlanması ve örnekler II K1: Bölüm 8
    Ön Koşul PEY307 Peyzaj Analiz ve Değerlendirme
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Gülay KARAHAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Gap yöresinde ÇED eğitimi. (1999). Türkiye Çevre Vakfı Yayını no:140. ISBN: 975-7250-53-8. K2. Çevre Denetim Raporu. (2014). T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı. ÇED İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü.ISBN: 978-605-5294-36-6.
    Yardımcı Kitap YK1. Yücel, M. (1996). Çevresel Etki Değerlendirmesi. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü.1996. Adana. YK2. Turgut, N. (1998). Çevre Hukuku. Savaş Yayınevi. Ankara.
    Dersin Amacı Bu ders kapsamında; çevre yönetim araçlarından birini oluşturan Çevresel Etki Değerlendirmesi ile ilgili öğrencinin bilgi düzeyinin artırılması hedeflenmektedir.
    Dersin İçeriği ÇED kavramı, ÇED yöntem ve teknikleri, ÇED raporu hazırlanması ve örnekleri içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. 2
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. -
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. 3
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 4
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. 4
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. -
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. 4
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 4
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. -
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster