Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çevre Sorunları ve Politikaları
|
K1 B1, K4 B13
|
2
|
ÇED Kavramına Genel Bakış
|
K1 B1, K2 B1
|
3
|
ÇED Temel Zemini ve Unsurları
|
K2 B2
|
4
|
ÇED Sürecinin Aşamaları, Katılım ve Temel İlkeler ile İlişkisi
|
K2 B3, K1 B3
|
5
|
ÇED Kapsamında Ulusal ve Uluslararası Mevzuat- I
|
K1 B1, K2 B4, K3 B2
|
6
|
ÇED Kapsamında Ulusal ve Uluslararası Mevzuat-II
|
K1 B1, K2 B4, K3 B2
|
7
|
ÇED` in Hukuki Çerçevesi-I
|
K1 B2, K2 B4
|
8
|
ÇED` in Hukuki Çerçevesi-II
|
K1 B2, K2 B4
|
9
|
ÇED Değerlendirmesi ve İdari yargı
|
K1 B4
|
10
|
ÇED yönetmeliği ve uygulamaları
|
K2 B8
|
11
|
ÇED kararları ile İlgili Örnek Uyuşmazlıklar-I
|
K1 B5
|
12
|
ÇED kararları ile İlgili Örnek Uyuşmazlıklar-II
|
K1 B5
|
13
|
Stratejik Çevresel Değerlendirme-I
|
K1 B6
|
14
|
Stratejik Çevresel Değerlendirme-II
|
K1 B6
|
Ön Koşul
|
PEY307 Peyzaj Analiz ve Değerlendirme
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr.Görevlisi Gamze SEÇKİN GÜNDOĞAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Gökalp Alıca, S.S (2019). İdari Yargı Kararları Kapsamında Çevresel Etki Değerlendirme. 1. baskı. Ankara: Hukuk Yayınları. K2. Saygılı. A. (2007). Çevre Hukuku Açısından Çevresel Etki Değerlendirmesi. 1. baskı Ankara: İmaj Yayınevi. K3. Güneş, Ş.(2007). Uluslararası Hukuk Açısından Çevresel Etki Değerlendirmesi. 1. baskı. Ankara: Siyasal Kitapevi. K4. Keleş, R. (2016). Kentleşme Politikası. 15. baskı. Ankara: İmge Kitapevi
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders kapsamında; çevre yönetim araçlarından birini oluşturan Çevresel Etki Değerlendirmesi ile ilgili öğrencinin bilgi düzeyinin artırılması hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
ÇED kavramı, ÇED yöntem ve teknikleri, ÇED raporu hazırlanması ve örnekleri içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
4
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
5
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
5
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|