Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
ÇED kavramına genel bakış
|
K1 B1
|
2
|
ÇED yöntem ve teknikleri
|
K1 B4
|
3
|
Kuram ve uygulama bağlamında ÇED
|
K1 B5
|
4
|
Kuram ve uygulama bağlamında ÇED
|
K1 B6
|
5
|
Çevre sorunları ve ÇED
|
K1 B2
|
6
|
Kalkınma, Çevre ve stratejik yönden ÇED
|
K1 B3
|
7
|
ÇED raporları için çevre yeterlik çalışmaları
|
K2 B2
|
8
|
ÇED faaliyetleri, ÇED başvuruları
|
K2 B3
|
9
|
ÇED denetim faaliyetleri
|
K2 B5
|
10
|
ÇED yönetmeliği ve uygulamaları
|
K2 B8
|
11
|
Çevre kanunu uyarınca yaptırım uygulamaları I
|
K2 B6, YK1 B1
|
12
|
Çevre kanunu uyarınca yaptırım uygulamaları I
|
K2 B6, YK1 B2
|
13
|
ÇED raporu hazırlanması ve örnekler I
|
K1 B8
|
14
|
ÇED raporu hazırlanması ve örnekler II
|
K1 B8
|
Ön Koşul
|
PEY307 Peyzaj Analiz ve Değerlendirme
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr.Görevlisi Gamze SEÇKİN GÜNDOĞAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Gap yöresinde ÇED eğitimi. (1999). Türkiye Çevre Vakfı Yayını no:140. ISBN: 975-7250-53-8. K2. Çevre Denetim Raporu. (2014). T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı. ÇED İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü. ISBN: 978-605-5294-36-6.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Yücel, M. (1996). Çevresel Etki Değerlendirmesi. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı
Bölümü.1996. Adana.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders kapsamında; çevre yönetim araçlarından birini oluşturan Çevresel Etki Değerlendirmesi ile ilgili öğrencinin bilgi düzeyinin artırılması hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
ÇED kavramı, ÇED yöntem ve teknikleri, ÇED raporu hazırlanması ve örnekleri içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
3
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
5
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
4
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
3
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
-
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|