ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çevresel Etki Değerlendirme PEY409 GÜZ 2+2 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çevresel Etki Değerlendirmesinin (ÇED) tarihsel gelişimini açıklar.
    2-Peyzaj bileşenleri ve bu bileşenler üzerine insan faaliyetlerinden kaynaklanabilecek olası etkiler; etki karakterini açıklar.
    3-Etki ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini açıklar.
    4-Çevresel etki değerlendirmesi uygulamalarını yapar.
    5-ÇED raporunu açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler20122
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30155
    Proje1011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 40188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   95
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,17 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 ÇED kavramına genel bakış K1 B1
    2 ÇED yöntem ve teknikleri K1 B4
    3 Kuram ve uygulama bağlamında ÇED K1 B5
    4 Kuram ve uygulama bağlamında ÇED K1 B6
    5 Çevre sorunları ve ÇED K1 B2
    6 Kalkınma, Çevre ve stratejik yönden ÇED K1 B3
    7 ÇED raporları için çevre yeterlik çalışmaları K2 B2
    8 ÇED faaliyetleri, ÇED başvuruları K2 B3
    9 ÇED denetim faaliyetleri K2 B5
    10 ÇED yönetmeliği ve uygulamaları K2 B8
    11 Çevre kanunu uyarınca yaptırım uygulamaları I K2 B6, YK1 B1
    12 Çevre kanunu uyarınca yaptırım uygulamaları I K2 B6, YK1 B2
    13 ÇED raporu hazırlanması ve örnekler I K1 B8
    14 ÇED raporu hazırlanması ve örnekler II K1 B8
    Ön Koşul PEY307 Peyzaj Analiz ve Değerlendirme
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr.Görevlisi Gamze SEÇKİN GÜNDOĞAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Gap yöresinde ÇED eğitimi. (1999). Türkiye Çevre Vakfı Yayını no:140. ISBN: 975-7250-53-8. K2. Çevre Denetim Raporu. (2014). T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı. ÇED İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü. ISBN: 978-605-5294-36-6.
    Yardımcı Kitap YK1. Yücel, M. (1996). Çevresel Etki Değerlendirmesi. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü.1996. Adana.
    Dersin Amacı Bu ders kapsamında; çevre yönetim araçlarından birini oluşturan Çevresel Etki Değerlendirmesi ile ilgili öğrencinin bilgi düzeyinin artırılması hedeflenmektedir.
    Dersin İçeriği ÇED kavramı, ÇED yöntem ve teknikleri, ÇED raporu hazırlanması ve örnekleri içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. -
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. 3
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 5
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. -
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. 4
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. -
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. 3
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. -
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster