ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tarihi Çevre Koruma ve Tasarımı PEY411 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarihi mekanlarda bulunan öğeleri tanır
    2-Tarihi bir alanda röleve çalışması yapabilir
    3-Rölevesi alınmış bir peojenin restorasyon projesini çizebilir (açık mekan)
    4-Korumada kullanılacak yöntem ve teknikleri bilir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12224
    Ödevler2011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   85
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,83 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Koruma kavramı
    2 Koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temeli
    3 Tarihi çevre kavramı
    4 Tarihi çevre koruma kavramı
    5 Tarihi çevre korumanın önemi
    6 Tarihi çevre korumanın amacı ve gerekliliği
    7 Tarihi çevre korumanın gelişim aşamaları
    8 Ara Sınav
    9 Tarihi çevre korumanın gelişim aşamaları
    10 Tarihi çevre korumada yeşil alanların önemi
    11 Tarihi kent merkezlerinde karşılaşılan sorunlar
    12 Tarihi kent merkezlerinin korunmasında kentsel tasarım/kentsel peyzaj tasarımının önemi
    13 Mimari yapı ve bitkisel materyal rölevesi
    14 Restorasyon projesi hazırlanması ve restorasyon teknikleri
    15 Ödev sunumları
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Doç.Dr. Nazan KUTER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş.Gör. İbrahim AYTAŞ
    Kaynaklar Yazgan, M.E., Erdoğan, E., 1992. Tarihi Çevrelerde Peyzaj Planlama. Peyzaj Mimarisi Derneği Yayınları, Yayın No.2, Ankara. Ahunbay Z., 2007, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyonu, YEM Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Döküman -
    Dersin Amacı Günümüzde Peyzaj Mimarlığı ile ilgili tarihi bilgiler oldukça sınırlıdır. Engin bir mimari kültürün eserlerini taşıyan Anadolu`nun Dünya örneklerinde olduğu gibi açık alan ve yeşil alan kültürünün günümüzde orijinal örneklerinin yansıtılmasını destekleyecek teorik bilgilerin kazanılması hedefler arasındadır. Bu izlenecek yol tarihi çevrelerde yapılacak restorasyon çalışmalarının hız kazanması gerekmektedir
    Dersin İçeriği Koruma kavramı, koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temeli, tarihi çevre kavramı, tarihi çevre koruma kavramı, tarihi çevre korumanın önemi, tarihi çevre korumanın amacı ve gerekliliği, tarihi çevre korumanın gelişim aşamaları, tarihi çevre korumanın gelişim aşamaları, tarihi çevre korumada yeşil alanların önemi, tarihi kent merkezlerinde karşılaşılan sorunlar, tarihi kent merkezlerinin korunmasında kentsel tasarım/kentsel peyzaj tasarımının önemi, mimari yapı ve bitkisel materyal rölevesi, restorasyon projesi hazırlanması ve restorasyon teknikleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. 5
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. 3
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. 5
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 5
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. 5
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. 5
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. 5
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 5
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. 5
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. 5
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. 5
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster