|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Özel peyzaj tasarımlarının kapsamı
|
K1
|
|
2
|
Mimari yapıların peyzaj tasarımında birer eleman olarak kullanımı
|
K1
|
|
3
|
Peyzaj tasarımlarında suyun yönetimine ilişkin yöntemler-I
|
K2
|
|
4
|
Peyzaj tasarımlarında suyun yönetimine ilişkin yöntemler-II
|
K2
Ödev 1`in hazırlanması
|
|
5
|
Kent meydanlarının tasarımı
|
K2
|
|
6
|
Hastane bahçelerinin tasarım ilkeleri
|
K1
|
|
7
|
Konut alanlarında peyzaj tasarımları
|
K1
Ödev 2`nin hazırlanması
|
|
8
|
Spor alanlarının tasarımı
|
K3
|
|
9
|
Okul bahçelerinde ve üniversite yerleşkelerinde peyzaj tasarımları
|
K3
|
|
10
|
Müşterek mekanların tasarımı
|
K2
|
|
11
|
Su kıyıları düzenlemeleri
|
K2
Ödev 3`ün hazırlanması
|
|
12
|
Anma mekanlarının tasarımı
|
K1
|
|
13
|
Peyzaj restorasyon projeleri
|
K1
|
|
14
|
Kent parklarının tasarımı
|
K2
Ödev 4`ün hazırlanması
|
|
Ön Koşul
|
PEY208 Bitkisel Tasarım, PEY303 Peyzaj Konstrüksiyonu, PEY306 Engelliler İçin Tasarım
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Ar.Gör.Dr. Başak ÖZER
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
K1. Temiz, B. K. ve Mcleod, V. (2012). Çağdaş Peyzaj Mimarisinden Detaylar. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
K2. Yılmaz, B. (2012). Projeler Yapılar 6: Peyzaj Tasarımı. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
K3. Kolektif (2011). Projeler Yapılar 3: Eğitim Yapıları. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Farklı peyzaj kullanım tipolojilerine yönelik güncel tasarım yöntem ve yaklaşımlarını tanıtmak.
|
|
Dersin İçeriği
|
Kıyı, hastane, anma, eğitim, konut vb. peyzajların tasarımına ilişkin bir çok uygulanmış projenin/tasarımın incelenmesini içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
5
|
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
4
|
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
-
|
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
5
|
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
-
|
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|