| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
                    
                 
            
                
                    | 1 | Seranın tanımı ve önemi, Dünyada ve Türkiye`de  seracılık faaliyetleri. | K1 den 1. bölüm okunmalıdır.
K2 den 1. bölüm okunmalıdır.
K3 den 1. bölüm okunmalıdır. | 
            
                
                    | 2 | Seraların sınıflandırılması ve sera yerinin seçimine etki eden ekolojik ve ekonomik faktörler. | K1 den 2. bölüm okunmalıdır.
K2 den 2. bölüm okunmalıdır. | 
            
                
                    | 3 | Örtüaltı yetiştiricilik tipleri, sera iskelet malzemeleri. | K1 den 3. bölüm okunmalıdır.
K2 den 2. bölüm okunmalıdır. | 
            
                
                    | 4 | Seralar da örtü tipleri ve özellikleri. | K1 den 4. bölüm okunmalıdır.
K2 den 3. ve 4. bölüm okunmalıdır.
K3 den 2. bölüm okunmalıdır. | 
            
                
                    | 5 | Sera klima düzenlemesi ve seralarda kullanılan ısıtma sistemleri. | K1 den 5. bölüm okunmalıdır.
K2 den 5. bölüm okunmalıdır.
K3 den 9. bölüm okunmalıdır. | 
            
                
                    | 6 | Sera klima düzenlemesi ve seralarda kullanılan soğutma sistemleri. | K1 den 6. bölüm okunmalıdır.
K2 den 6. bölüm okunmalıdır.
K3 den 8. bölüm okunmalıdır. | 
            
                
                    | 7 | Sera klima düzenlemesi ve ışınım. | K1 den 7. bölüm okunmalıdır.
K2 den 8. bölüm okunmalıdır.
K3 den 11. bölüm okunmalıdır. | 
            
                
                    | 8 | Havalandırma. | K1 den 8. bölüm okunmalıdır.
K2 den 8. bölüm okunmalıdır. | 
            
                
                    | 9 | Oransal nem kontrolü ve karbondioksit gübrelemesi. | K1 den 9. bölüm okunmalıdır.
K3 den 7. bölüm okunmalıdır. | 
            
                
                    | 10 | Seralarda toprak hazırlanması (Drenaj, Temizlik), Toprağın fiziksel yapısını düzeltme, toprağın kimyasal yapısını düzeltme, tuzluluk ve giderilmesi, toprak dezenfeksiyonu, ekim-dikim. | K1 den 10. bölüm okunmalıdır.
K2 den 9. bölüm okunmalıdır. | 
            
                
                    | 11 | Seralarda toprak hazırlanması (Drenaj, Temizlik), Toprağın fiziksel yapısını düzeltme, toprağın kimyasal yapısını düzeltme, tuzluluk ve giderilmesi, toprak dezenfeksiyonu, ekim-dikim. | K1 den 11. bölüm okunmalıdır.
K2 den 9. bölüm okunmalıdır. | 
            
                
                    | 12 | Toprak dezenfeksiyonu, ekim-dikim yerinin hazırlanması. | K1 den 12.. bölüm okunmalıdır.
K2 den 9. bölüm okunmalıdır. | 
            
                
                    | 13 | Serada gübreleme ve sulama. | K1 den 13. bölüm okunmalıdır. | 
            
                
                    | 14 | Sera gezisi. | sera gezisine hazırlık | 
            
                
            
            
        
                
            
                
                    | Ön Koşul | - | 
            
                
                    | Ders Dili | Türkçe | 
            
                
                    | Dersin Sorumlusu | Prof. Dr. Nazan KUTER | 
            
                
                    | Dersi Verenler | - | 
            
                
                    | Ders Yardımcıları | - | 
            
                
                    | Kaynaklar | 1. Çiçek, N. 2019. Seracılık Bilgisi. Basılmamış ders notları.
2.Yüksel, N. Ahmet. ve Yüksek, E. 2012. Sera Yapım Tekniği. Hasad Yayıncılık
3. Baytorun, N. 2016. Seralar. Nobel Yayıncılık. | 
            
                
                    | Yardımcı Kitap | 1. Günay, A. (1980). Serler. (tanımı, inşası ve kliması). Çağ matbaası cilt I. Ankara
2. Günay, A. (1981). Serler. Özel Yetiştirme Tekniği. Çağ matbaası cilt II. Ankara | 
            
                
                    | Dersin Amacı | Peyzaj Mimarlığı öğrencilerine Sera, yer seçimi, Sera konstrüksiyonu ve malzemeleri, Sera donanımı, Serada üretim ve yetiştirme çalışmaları hakkında bilgi vermek, onlara bu alanda pratik kazandırmak. | 
            
                
                    | Dersin İçeriği | Sera tiplerini ve  donanımını içermektedir. | 
            
                
            
 
            
        
        
                
                    
                        |  | Program Yeterlilik Çıktıları | Katkı Düzeyi | 
                    
            
                
                    | 1 | Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. | - | 
            
                
                    | 2 | Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. | 3 | 
            
                
                    | 3 | Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. | - | 
            
                
                    | 4 | Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. | 5 | 
            
                
                    | 5 | Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 
            
                
                    | 6 | Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. | 3 | 
            
                
                    | 7 | Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. | 3 | 
            
                
                    | 8 | İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. | 3 | 
            
                
                    | 9 | Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. | - | 
            
                
                    | 10 | Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. | - | 
            
                
                    | 11 | Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. | - | 
            
                
                    | 12 | Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. | 4 | 
            
                
                    | 13 | Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. | 4 | 
            
                
                    | 14 | Sorunlara akılcı,  pratik ve kısa sürede çözüm üretme. | 4 | 
            
                
                    | 15 | Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. | - |