ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Park ve Bahçe Çiçekleri PEY110 BAHAR 2+1 Fak./ Üni. S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Peyzaj tasarımında kullanılan mevsimlik çiçekleri açıklar.
    2-Peyzaj tasarımında kullanılan mevsimlik çiçekleri değerlendirir.
    3-Peyzaj tasarımında kullanılan mevsimlik çiçeklerin yetişme ortamlarını kavrar.
    4-Mevsimlik çiçek yetiştirmeyi açıklar.
    5-Sera koşullarında tohumla ve çelikle mevsimlik çiçek üretimi yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler106424
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 10339
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   105
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,5 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Mevsimlik çiçekler hakkında bilgi vermek K1: Bölüm 1 okunmalı.
    2 Çimlendirme ortamları ve özellikleri, çimlenmeyi etkileyen koşullar K1: Bölüm 2 okunmalı.
    3 Mevsimlik çiçek fidelerinin büyümesi için çevre koşulları K1: Bölüm 3 okunmalı.
    4 Ageratum sp., Alyssum sp., Althaea sp., Antıirrhinum sp., Arabis sp. bitkisel tasarımında kullanımı K1: Bölüm 4 okunmalı.
    5 Armeria sp., Begonia sp, Bellis sp., Brassica sp., bitkisel tasarımında kullanımı K2: Bölüm 1 okunmalı.
    6 Calendula sp., Callistephus sp., Campanula sp., bitkisel tasarımında kullanımı K2: Bölüm 2 okunmalı.
    7 Celosia sp., Dahlia sp., Dianthus sp., Gaillardia sp., bitkisel tasarımında kullanımı K2 : Bölüm 3 okunmalı.
    8 Ara Sınav
    9 Gazania sp., İmpatiens sp., Lobeli sp., bitkisel tasarımında kullanımı K3: Bölüm 1 okunmalı.
    10 Matthiola sp., Mesembryantehum sp., Myosotis sp., bitkisel tasarımında kullanımı K3: Bölüm 2 okunmalı.
    11 Pelargonium sp., Petunia sp., Phlox sp., bitkisel tasarımında kullanımı K3: Bölüm 3 okunmalı.
    12 Portulaca sp., Primula sp., Salvia sp., Tagetes sp., bitkisel tasarımında kullanımı K3: Bölüm 4 okunmalı.
    13 Verbena sp., Vinca sp., Viola sp., Zinnia sp., bitkisel tasarımında kullanımı K3: Bölüm 5 okunmalı.
    14 Sera koşullarında tohumla mevsimlik çiçek üretimi uygulaması -
    15 Sera koşullarında tohumla mevsimlik çiçek üretimi uygulaması -
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Prof. Dr. Nazan KUTER
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Gülay Karahan

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Oral, N, Açıkgöz, E, 1991, Bahçe Çiçekleri. Çevre Ltd. Şti peyzaj mimarlığı tarımsal planlama uygulama ve ticaret taahhüt. Bursa 2. Özgüç, B. 1964. Süs Bitkileri ve Yetiştiriciliği. 3. Yücel, E. 2009. Çiçekler ve Yer Örtücüler, ISBN: 9759374617
    Yardımcı Kitap -
    Döküman -
    Dersin Amacı Peyzaj tasarımında kullanılan mevsimlik çiçekleri öğrenmek
    Dersin İçeriği Park ve Bahçelerde kullanılan mevsimlik çiçekler, çimlendirme ortamları ve özellikleri, çimlenmeyi etkileyen koşullar, mevsimlik çiçek fidelerinin büyümesi için çevre koşullarını içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. -
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. 5
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. 4
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 3
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. -
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. 3
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. 3
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. 3
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster