Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kent, kentsel açık ve yeşil alan kavramları
|
K1 B9
|
2
|
Kent içi yol ağaçlandırma ikeleri
|
K1 B9
|
3
|
Kentsel ekosistemin ağaçlar üzerindeki etkileri
|
K1 B9
|
4
|
Yol ağaçlarında tür seçimini etkileyen etmenler
|
K1 B9
|
5
|
Yol ağacı dikim teknikleri
|
K1 B9
|
6
|
Kent içi yollar için bitki listesi
|
K1 B9
|
7
|
Yol ağaçlarının bakım işlemleri
|
K1 B9
|
8
|
Doğal alanlarda peyzaj planlama
|
K2 B4
|
9
|
Kentsel alanlarda peyzaj planlama-I
|
K2 B4
|
10
|
Kentsel alanlarda peyzaj planlama-II
|
K2 B4
|
11
|
Çankırı kent parkı ve kent ormanı örneklerinin peyzaj mimarlığı meslek disiplini açısından değerlendirilmesi-I
|
Çankırı ile ilgili araştırma
|
12
|
Çankırı kent parkı ve kent ormanı örneklerinin peyzaj mimarlığı meslek disiplini açısından değerlendirilmesi-II
|
Çankırı ile ilgili araştırma
|
13
|
Ödev sunumları-I
|
Ödev sunumları-I
|
14
|
Ödev sunumları-II
|
Ödev sunumları-II
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Gülay KARAHAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Korkut, A.B., Şişman, E.E. ve Özyavuz, M. (2010). Peyzaj mimarlığı. Verda Yayıncılık. ISBN: 978-605-88381-0-9.
K2. Çetinkaya, G. ve Uzun, O. (2014). Peyzaj planlama. Birsen yayınevi. ISBN: 978-9755-116082.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Peyzaj mimarlığı meslek disiplini açısından gerek estetik gerekse işlevsel öneme sahip kentsel açık ve yeşil alanlar konusunda farkındalık oluşturmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Kent, kentsel açık ve yeşil alan kavramları, kent içi yol ağaçlandırma ikeleri, kentsel ekosistemin ağaçlar üzerindeki etkileri, yol ağaçlarında tür seçimini etkileyen etmenler ile doğal ve kentsel alanlarda peyzaj planlama konularını içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
5
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
4
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
4
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
-
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
4
|