Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bitki yetiştirme ortamlarına giriş, bitki yetiştirme ortamlarının tarihsel gelişimi ve süs bitkilerinde kullanımı.
|
K1 B1, K2 B1, K3 B1
|
2
|
Süs bitkileri yetiştirme ortamları ile ilgili bazı temel kavramlar.
|
K1 B2, K2 B2
|
3
|
Süs bitkileri yetiştirme ortamlarında kullanılan malzemelerin seçimi. Topraklı ve topraksız bitki yetiştirme ortamlarının karşılaştırılması.
|
K1 B3
|
4
|
Toprak ve toprak kullanılan bitki yetiştirme ortamları.
|
K2 B3
|
5
|
Organik yetiştirme ortamları (torf) ve süs bitkilerinde kullanımı.
|
K1 B4, K4 B1, K4 B2, K4 B3
|
6
|
Organik yetiştirme ortamları (ağaç kabukları, talaş, fındık zurufu) ve süs bitkilerinde kullanımı.
|
K1 B5, K5 B1
|
7
|
Organik yetiştirme ortamları (atık mantar kompostu, cocopeat, yerfıstığı kabuğu ve çeltik kavuzu) ve süs bitkilerinde kullanımı.
|
K1 B6
|
8
|
İnorganik yetiştirme ortamları (kum, çakıl) ve süs bitkilerinde kullanımı.
|
K1 B7
|
9
|
Genleşmiş veya yakılmış agregatlar (vermikulit, perlit, kaya yünü, pomza, zeolit) ve süs bitkilerinde kullanımı.
|
K1 B8, K6 B8
|
10
|
Plastik materyaller ( genleşmiş plastik yumaklar, üre-formaldehit köpük reçinesi, poliüretan köpük, iyon değişim reçineleri) ve süs bitkilerinde kullanımı.
|
K1 B8, K6 B6
|
11
|
Süs bitkileri yetiştirme ortamlarında kullanılan besin çözeltisinin hazırlanışı.
|
K1 B9, K7 B1
|
12
|
Hidroponik ve aquaponik yetiştirme sistemlerinin açıklanması ve önemi.
|
K1 B10, K7 B2
|
13
|
Yetiştirme ortamlarının avantaj ve dezavantajları.
|
K7 B3
|
14
|
Yetiştirme ortamlarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları.
|
K1 B11
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğr. Üyesi Nuray ÇİÇEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Çiçek, N. (2017). Bitki yetiştirme ortamları. Yayınlanmamış Ders Notları. K2. Gül, A. (2012). Topraksız tarım. Hasad yayıncılık. K3. Güneş, A., Alpaslan, M. & İnal, A. (2004). Bitki Besleme ve Gübreleme. A.Ü. Ziraat Fakültesi yayın No: 1539, Ders Kitabı: 492. K4. Çolak, A. H. & Günay, T. (2011). Turbalık. Orman ve Su İşleri Yayınları. K5. Foust, J. E. (2010). Growing media for greenhouse production. The University of Tennessee Press. K6. Alpaslan, M., Güneş, A.& İnal, A. (2005). Deneme Tekniği. A.Ü. Ziraat Fakültesi yayın No: 1543, Ders Kitabı: 496. K7. Jones B Jr. (1997). Hidroponics. St. Lucie Press.
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Peyzaj çalışmalarının canlı materyalleri olan otsu ve odunsu süs bitkilerinin farklı ortamlardaki yetiştirilme tekniklerini kazandırmak ve süs bitkileri yetiştiriciliğinde kullanılan organik ve inorganik materyalleri tanımlamak
|
Dersin İçeriği
|
Bitki yetiştirme ortamlarının fiziksel ve kimyasal özelliklerini inceler, topraklı ve topraksız yetiştiriciliğin avantaj ve dezavantajlarını içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
5
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
3
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
3
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
4
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
3
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
4
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|