ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yeşil Alanlarda Sulama ve Drenaj PEY213 GÜZ 2+0 Fak./ Üni. S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Toprak-bitki-su ilişkisini açıklar.
    2-Sulama ve sulama yöntemlerini kavrar.
    3-Sulama yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını açıklar.
    4-Yeşil alanların sulama ihtiyacını belirler.
    5-Farklı bitkiler için su tüketim ihtiyacını belirler.
    6-Aşırı suyun zararlarını ve drenajı kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler20155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   110
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,67 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Toprak -bitki -su ilişkileri K3: Bölüm 2 okunmalıdır.
    2 Sulamanın tanımı, amacı ve sulama suyu özellikleri K1: Bölüm 1.2 ve K2 Bölüm 2.1 okunmalıdır.
    3 Toprakta su hareketi, infiltrasyon K2: Bölüm 2.4.3 ve 2.5 okunmalıdır.
    4 Toprağın sulamayı ilgilendiren özellikleri K1: Bölüm 2.2 okunmalıdır.
    5 Bitki su tüketimi ve hesaplanması K1: Bölüm 3.1, 3.2 ve 3.3 okunmalıdır.
    6 Penman-Monteith Yöntemi K3: Bölüm 4 okunmalıdır.
    7 Sulama randımannı, sulama modülü, sulamasuyu kayıpları K1: Bölüm 4 okunmalıdır.
    8 Ara Sınav
    9 Yağmurlama sulama sistemi K3: Bölüm 5.1-5.5 okunmalıdır.
    10 Yağmurlama sistemlerinin tasarımı K3: Bölüm 5.6 okunmalıdır.
    11 Damla sulama sistemi K3: Bölüm 6.1 ve 6.2 okunmalıdır.
    12 Damla sulama sistemlerinin tasarımı K3: Bölüm 6.3 okunmalıdır.
    13 Drenaj kavramı, drenaj-toprak ilişkisi, drenajın avantajla K2: Bölüm 2.13 okunmalıdır.
    14 Ödev sunumları Ödev hazırlanmalıdır.
    15 Ödev sunumları Ödev hazırlanmalıdır.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Prof. Dr. Nazan KUTER
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Gülay Karahan

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Kara, M. 2008. Sulama ve Sulama Tesisleri. Selçuk Üniversitesi Ziraat Fak. Ders Yayınları ISBN:975-448-177-6. 2. Okuroğlu, M. ve Yağanoğlu, V. 1993. Kültür Teknik. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fak. Ders Yyaınları No:157. 3. Orta, H. 2017. Rekreasyon alanlarında sulama. Nobel Akademik Yayıncılık, 2.Basım. ISBN: 978-605--320-764-1.
    Yardımcı Kitap -
    Döküman -
    Dersin Amacı Yeşil alanlarda; bitki su ihtiyacının belirlenmesi, sulama yöntemlerinin seçimi ve uygun drenajın sağlanmasıdır.
    Dersin İçeriği Toprak -bitki -su ilişkileri, sulamanın amacı ve sulama suyu özellikleri, toprakta su hareketi, infiltrasyon, bitki su tüketimi ve hesaplanması ve sulama sistemleri ile drenaj konularını içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. 2
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. -
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. -
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. -
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 3
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. 2
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. 3
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. 4
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster