|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Options komutuyla bazı program ayarlarının yapılması, koordinat sistemleri ile sistem değişkenlerinin özellikleri, fonksiyon tuşlarının kullanımı
|
1. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
|
2
|
UCS işlemi ile ilgili gelişmiş özellikler ve ilgili sistem değişkenleri
|
1. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
|
3
|
Çizimde 3D polyline özelliği
|
1. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
|
4
|
Select, Quick select, Tool palette window özellikleri
|
1. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
|
5
|
Tasarımın farklı görünüş pencerelerinden görüntülenmesi ve özelleştirilmiş görünüşler
|
1. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
|
6
|
3 boyutlu çizimde kullanılan Modify menüsü komutları (Rotate, Move, komutları)
|
1. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
|
7
|
Modify menüsü komutları
|
1. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
|
8
|
Express menüsü komutları
|
1. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
|
9
|
Express menüsü komutları
|
1. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
|
10
|
Raster image, Ole object, Xref ve Image manager özellikleri
|
1. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
|
11
|
Çıktı tasarımı (Layout komutu) ve çıktının çiziciden alınması (Plot komutu)
|
1. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
|
12
|
Export, Send, Drawing utilities, Externel reference, Raster image, Ole object, Xref ve Image manager işlemleri
|
1. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
|
13
|
Üç boyutlu temel nesneler
|
1. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
|
14
|
Üç boyutlu temel nesneler
|
1. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
2. no`lu kaynaktan ilgili bölüm okunmalıdır.
|
|
Ön Koşul
|
PEY205 Bilgisayar Destekli Çizim
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof.Dr. Nazan KUTER
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
|
|
Kaynaklar
|
1. George , O. (1999). AutoCAD 2000. ALFA Basım Yayın, 1305 sayfa.
2. Demir Yürek, M.Ş (2015). AUTOCAD 2015, KODLAB Yayın, 492 sayfa.
|
|
Yardımcı Kitap
|
1. Ekebaş, A. N.,1996. Autocad Release 13 3D Boyut ve Rendering, Seçkin Yayınevi, ISBN: 975-347-101-7, 378 s.
|
|
Dersin Amacı
|
Bilgisayar ortamında iki boyutlu peyzaj proje tasarımının gerçekleştirilmesinde ileri çizim tekniklerinin kullanılması, gelişmiş bir tarama stilinin oluşturulması, annotation özelliğinin kullanılması, projelere ait farklı çıktı tasarımlarının yapılması ve yazıcılardan layout özelliği kullanılarak çıktı alınmasıdır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Projenin sayısal ortamda tasarlanması ve görselleştirilmesine yönelik çizim yaklaşımları değerlendirilir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
3
|
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
4
|
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
5
|
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
4
|
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
5
|
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
5
|
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
3
|
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|