ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Peyzaj Mimarlığında Disiplinler Arası Çalışmalar PEY222 BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Peyzaj Mimarlarının ortak çalışmalar yaptığı meslek disiplinleri ile ilgili bilgileri kavrar.
    2-Ortak çalışmaların hangi durumlarda ve hangi aşamalarda yapılması gerektiğini belirler.
    3-Ortak çalışmalarla ilgili özet bilgi verir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12224
    Ödevler4531030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1511010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   112
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,73 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Peyzaj mimarlarının birlikte çalışmalar yaptığı meslek disiplinlerinin tanıtılması
    2 Peyzaj mimarlığı ile şehir bölge planlama meslek disiplininin ilişkisi
    3 Peyzaj mimarlığı ve mimarlık meslek disiplininin ilişkisi
    4 Peyzaj mimarlığı ve iç mimarlık meslek disiplininin ilişkisi
    5 Peyzaj mimarlığı ve grafik tasarımı meslek disiplininin ilişkisi
    6 Peyzaj mimarlığı ve güzel sanatlar alanı ile ilgili meslek disiplininin ilişkisi
    7 Peyzaj mimarlığı ve endüstriyel tasarım meslek disiplininin ilişkisi
    8 Ara Sınav
    9 Peyzaj mimarlığı ve inşaat mühendisliği meslek disiplininin ilişkisi
    10 Peyzaj mimarlığı ve elektrik mühendisliği meslek disiplininin ilişkisi
    11 Peyzaj mimarlığı ve makine mühendisliği meslek disiplininin ilişkisi
    12 Peyzaj mimarlığı ve ziraat mühendisliği meslek disiplininin ilişkisi
    13 Peyzaj mimarlığı ve çevre mühendisliği meslek disiplininin ilişkisi
    14 Peyzaj mimarlığı ve orman mühendisliği meslek disiplininin ilişkisi
    15 Peyzaj mimarlığı ve maden mühendisliği meslek disiplininin ilişkisi
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Doç. Dr. Nazan KUTER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş.Gör. İbrahim AYTAŞ
    Kaynaklar Altunkasa, M.F.1998.Peyzaj Mimarlığı, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yardımcı Ders Kitabı No:D-19, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ofset Atölyesi, Adana, 60 sy. Öztan,Y. 2004. Yaşadığımız Çevre ve Peyzaj Mimarlığı, Tisimat Basım Sanayi,
    Yardımcı Kitap -
    Döküman -
    Dersin Amacı Peyzaj Mimarlığının farklı meslek disiplinleri ile ilişkisinin kavranmasıdır.
    Dersin İçeriği Peyzaj mimarlarının birlikte çalışmalar yaptığı meslek disiplinlerinin tanıtılması Peyzaj mimarlığı ile şehir bölge planlama meslek disiplininin ilişkisi Peyzaj mimarlığı ve mimarlık meslek disiplininin ilişkisi Peyzaj mimarlığı ve iç mimarlık meslek disiplininin ilişkisi Peyzaj mimarlığı ve grafik tasarımı meslek disiplininin ilişkisi Peyzaj mimarlığı ve güzel sanatlar alanı ile ilgili meslek disiplininin ilişkisi Peyzaj mimarlığı ve endüstriyel tasarım meslek disiplininin ilişkisi Peyzaj mimarlığı ve inşaat mühendisliği meslek disiplininin ilişkisi Peyzaj mimarlığı ve elektrik mühendisliği meslek disiplininin ilişkisi Peyzaj mimarlığı ve makine mühendisliği meslek disiplininin ilişkisi Peyzaj mimarlığı ve ziraat mühendisliği meslek disiplininin ilişkisi Peyzaj mimarlığı ve çevre mühendisliği meslek disiplininin ilişkisi Peyzaj mimarlığı ve orman mühendisliği meslek disiplininin ilişkisi Peyzaj mimarlığı ve maden mühendisliği meslek disiplininin ilişkisi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. 3
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. 3
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. 3
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. -
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. 3
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. 4
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 5
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. 5
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. 4
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. 4
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster