ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tasarım Atölyesi PEY111 GÜZ 1+3 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaratıcı düşünme ve problem çözme becerisini geliştirir.
    2-İki ve üç boyutlu düşünmeyi geliştirir, bu düşüncelerini tasarlar.
    3-Soyut kavramlardan somut mekânsal kurgular oluşturur.
    4-Skeç, perspektif, kesit, diyagram, maket gibi ifade tekniklerini kullanır.
    5-İfade tekniklerine ilişkin malzemeleri belirler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler303515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: Tanışma atölyesi K2 B: Çizmek: Süreç ve Ürün
    2 Çizim ve maket malzemelerinin tanıtılması K2 B: Çizgi: Çizimin Özü
    3 Perspektif Atölyesi K2 B: Derinlik: Yanılsama Sanatı
    4 Skeç Atölyesi K2 B: Kurgulamak: Çizim ve Yaratıcılık Ödevin hazırlanması
    5 Hareket Atölyesi (Harita üzerinden vb.) K1 B: Dolaşım
    6 Şerit Atölyesi / Anlatı Atölyesi K3 B: Mimarlık Bir Fikirle Başlar
    7 Soyut Resim Atölyesi / Baskı Atölyesi (Kumaş vb.) K4
    8 Hareketli Poster Atölyesi K4
    9 Maket atölyesi K4
    10 Geri Dönüşüm Atölyesi / Yeşil Duvar Atölyesi K4 Ödevin hazırlanması
    11 Geçit Atölyesi / Kabuk Atölyesi K1 B: Mekanın Birbirine Bağlılığı
    12 Kodlama Atölyesi K4
    13 Geometrik Formlarla Güncel Sanat Atölyesi / Parametrik Tasarım Atölyesi K4 Ödevin hazırlanması
    14 Dönem sonu sergisinin posterinin ve davetiyelerinin hazırlanması K4
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Arş.Gör.Dr. Başak ÖZER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Ching, F. D. K. (2010). Mimarlık: Biçim, Mekân ve Düzen. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 2. Ching, F. D. K. (2010). Mimarlıkta ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç: Çizim. (Çev. Ç. Birkan). Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 3. Frederick, M. (2009). Mimarlık Okulunda Öğrendiğim 101 Şey. Yem Yayınları, İstanbul. 4. Kolektif (2018). Öğrenme Biçimi Olarak Tasarım-Okullar Okulu Okumaları-4.İstanbul Tasarım Bienali. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yaratıcılık süreçlerini ve düşünseli görsele çevirme yöntemlerini anlayarak, tasarlamaya yönelik beceriyi geliştirmektir.
    Dersin İçeriği Tasarım fikrinin geliştirilmesine (anlatı, soyut resim, kodlama, hareket, geri dönüşüm, yeşil duvar), üç boyutlu düşünülmesine (şerit, geometrik formlarla güncel sanat, parametrik tasarım, geçit, kabuk) ve ifade edilmesine (perspektif, skeç, poster, maket vb.) ilişkin çeşitli atölyeleri içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. 3
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. -
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. 5
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. -
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. 5
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. -
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. 5
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster