Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş: Tanışma atölyesi
|
K2 B: Çizmek: Süreç ve Ürün
|
2
|
Çizim ve maket malzemelerinin tanıtılması
|
K2 B: Çizgi: Çizimin Özü
|
3
|
Perspektif Atölyesi
|
K2 B: Derinlik: Yanılsama Sanatı
|
4
|
Skeç Atölyesi
|
K2 B: Kurgulamak: Çizim ve Yaratıcılık
Ödevin hazırlanması
|
5
|
Hareket Atölyesi (Harita üzerinden vb.)
|
K1 B: Dolaşım
|
6
|
Şerit Atölyesi / Anlatı Atölyesi
|
K3 B: Mimarlık Bir Fikirle Başlar
|
7
|
Soyut Resim Atölyesi / Baskı Atölyesi (Kumaş vb.)
|
K4
|
8
|
Hareketli Poster Atölyesi
|
K4
|
9
|
Maket atölyesi
|
K4
|
10
|
Geri Dönüşüm Atölyesi / Yeşil Duvar Atölyesi
|
K4
Ödevin hazırlanması
|
11
|
Geçit Atölyesi / Kabuk Atölyesi
|
K1 B: Mekanın Birbirine Bağlılığı
|
12
|
Kodlama Atölyesi
|
K4
|
13
|
Geometrik Formlarla Güncel Sanat Atölyesi / Parametrik Tasarım Atölyesi
|
K4
Ödevin hazırlanması
|
14
|
Dönem sonu sergisinin posterinin ve davetiyelerinin hazırlanması
|
K4
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Arş.Gör.Dr. Başak ÖZER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Ching, F. D. K. (2010). Mimarlık: Biçim, Mekân ve Düzen. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
2. Ching, F. D. K. (2010). Mimarlıkta ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç: Çizim. (Çev. Ç. Birkan). Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
3. Frederick, M. (2009). Mimarlık Okulunda Öğrendiğim 101 Şey. Yem Yayınları, İstanbul.
4. Kolektif (2018). Öğrenme Biçimi Olarak Tasarım-Okullar Okulu Okumaları-4.İstanbul Tasarım Bienali. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yaratıcılık süreçlerini ve düşünseli görsele çevirme yöntemlerini anlayarak, tasarlamaya yönelik beceriyi geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Tasarım fikrinin geliştirilmesine (anlatı, soyut resim, kodlama, hareket, geri dönüşüm, yeşil duvar), üç boyutlu düşünülmesine (şerit, geometrik formlarla güncel sanat, parametrik tasarım, geçit, kabuk) ve ifade edilmesine (perspektif, skeç, poster, maket vb.) ilişkin çeşitli atölyeleri içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
2
|
Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur.
|
3
|
3
|
Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
6
|
Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
7
|
Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir.
|
-
|
8
|
İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır.
|
5
|
9
|
Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur.
|
-
|
11
|
Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
12
|
Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir.
|
5
|
13
|
Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir.
|
-
|
14
|
Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme.
|
5
|
15
|
Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur.
|
-
|