ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sinema ve Peyzaj PEY415 GÜZ 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çeşitli ve farklı katmanlarda yaratıcı düşünmeyi geliştirir.
    2-Peyzaj karakterlerini tanır.
    3-Peyzaj planlaması, tasarımı, yönetimi vb. açısından her düşünsel üretimi düzlem olarak kullanabilme becerisini geliştirir.
    4-Sanat disiplinleriyle ilişki kurma becerisini geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler302510
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   129
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,3 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: Sinema ve peyzaj mimarlığı ilişkisi Konuyla ilgili kitap, makale vb. okunması Konuyla ilgili filmlerin izlenmesi
    2 Bir film nasıl okunur? Film okuma teknikleri Konuyla ilgili kitap, makale vb. okunması Konuyla ilgili filmlerin izlenmesi
    3 Sinema filmlerinde zaman ve mekân. Sinematik peyzajlar Konuyla ilgili kitap, makale vb. okunması Konuyla ilgili filmlerin izlenmesi
    4 Sinemada kent ve kentsel peyzajlar + film gösterimi Konuyla ilgili kitap, makale vb. okunması Konuyla ilgili filmlerin izlenmesi
    5 Sinemada kırsal peyzajlar + film gösterimi Ödevlerin ve sunumların hazırlanması
    6 Sinemada geleceğin peyzajları + film gösterimi Ödevlerin ve sunumların hazırlanması
    7 Sinemada afet senaryoları + öğrenci sunumları Konuyla ilgili kitap, makale vb. okunması Konuyla ilgili filmlerin izlenmesi
    8 Ara Sınav
    9 Türkiye sinemasında peyzajlar I + film gösterimi Konuyla ilgili kitap, makale vb. okunması Konuyla ilgili filmlerin izlenmesi
    10 Türkiye sinemasında peyzajlar II + film gösterimi Konuyla ilgili kitap, makale vb. okunması Konuyla ilgili filmlerin izlenmesi
    11 Dünya sinemasında peyzajlar I + film gösterimi Konuyla ilgili kitap, makale vb. okunması Konuyla ilgili filmlerin izlenmesi
    12 Dünya sinemasında peyzajlar II + film gösterimi Konuyla ilgili kitap, makale vb. okunması Konuyla ilgili filmlerin izlenmesi
    13 Sinema filmlerinin peyzaj tasarımına etkileri + film gösterimi Ödevlerin ve sunumların hazırlanması
    14 Kent pazarlama filmleri ve bu filmlerin peyzaj tüketimine etkileri + film gösterimi Ödevlerin ve sunumların hazırlanması
    15 Sinema filmlerinin kamusal alandaki insan davranışlarına etkileri + öğrenci sunumları Konuyla ilgili kitap, makale vb. okunması Konuyla ilgili filmlerin izlenmesi
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Doç.Dr. Nazan KUTER
    Dersi Verenler

    1-)Araştırma Görevlisi Başak Özer

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Özer, B. (2017). Kentsel Peyzajların Tüketilmesinde Sinema Filmlerinin Rolü (Doktora Tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul. Adiloğlu, F. (2005). Sinemada Mimari Açılımlar ?Halit Refiğ Filmleri?. Es Yayınları, İstanbul. Türkoğlu, N., Öztürk, M. ve Aymaz, G. (2014). Kentte Sinema Sinemada Kent. Pales Yayıncılık, İstanbul. Allmer, A. (2010). Sinemekan. Varlık Yayınları, İstanbul. Clarke, J. (2012). Sinema Akımları: Sinema Dünyasını Değiştiren Filmler. (Çev. Ç. E. Babaoğlu). Kalkedon Yayınları, İstanbul. Koçak, D. Ö. ve Koçak, O. K. (2014). İstanbul Kimin Şehri? Kültür, Tasarım, Seyirlik ve Sermaye. Metis Yayınları, İstanbul. Tecimer, Ö. (2005). Sinema Modern Mitoloji. Plan B Yayıncılık, İstanbul.
    Yardımcı Kitap Diken, B. ve Laustsen, C. B. (2007). Filmlerle Sosyoloji. (Çev. S. Ertekin). Metis Yayınları, İstanbul. Barthes, R. (2009). Göstergebilimsel Serüven. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. Onega, S. ve Landa, J. A. G. (2002). Anlatıbilime Giriş. (Çev. Y. Salman ve D. Hakyemez). Adam Yayınları, İstanbul.
    Döküman Özer, B. & Seçkin, Y. Ç. (2016). The Use of Qualitative Data Analysis Software to Read Landscapes in Movies.: The Case of Midnight in Paris. A/Z ITU Journal of the Faculty of Architecture, 13(3), 145-154. Özer, B. (2015). Cities and Urban Marketing Movies. CINECRI?15 Film Studies and Cinematic Arts Conference, (pp. 407-410). Istanbul: Nazım Hikmet Cultural Center, June 10-11. Özer, B. (2016). Sinema Filmi Kaynaklı Turizm Ekonomisinde Peyzajlar. II. Uluslararası Kent Araştırmaları Kongresi, (s. 756-767). İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi, 11-13 Mayıs. Özer, B. (2015). Representation of Landscapes in the Fiction of Commemoration in the Movies: The Battles of Çanakkale in Turkey Cinema. CINECRI?15 Film Studies and Cinematic Arts Conference, (pp. 91-106). Istanbul: Nazım Hikmet Cultural Center, June 10-11.
    Dersin Amacı Bir görsel sanat olan sinema filmleri aracılığıyla peyzaj karakterlerine, peyzaj tasarım ve tüketim süreçlerine ilişkin görüş kazandırılmasıdır.
    Dersin İçeriği Bu dersin içeriği; Sinema ve peyzaj mimarlığı ilişkisi, Bir film nasıl okunur? Film okuma teknikleri, Sinema filmlerinde zaman ve mekân. Sinematik peyzajlar, Sinemada kent ve kentsel peyzajlar, Sinemada kırsal peyzajlar, Sinemada geleceğin peyzajları, Sinemada afet senaryoları, Türkiye sinemasında peyzajlar, Dünya sinemasında peyzajlar, Sinema filmlerinin peyzaj tasarımına etkileri, Kent pazarlama filmleri ve bu filmlerin peyzaj tüketimine etkileri, Sinema filmlerinin kamusal alandaki insan davranışlarına etkileridir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj Planlama bilgi ve becerisine sahip olur. -
    2 Peyzaj Tasarım bilgi ve becerisine sahip olur. 3
    3 Peyzaj Yönetimi bilgi ve becerisine sahip olur. -
    4 Bitki tanıma ve kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme teknikleri ve bakımı hakkında bilgi sahibi olur. -
    6 Doğal ve kültürel çevrede farkındalık ve algılama yeteneğine sahip olur. 4
    7 Yapısal, fiziksel ve estetik işlevliği olan yaratıcı konstrüksiyon detayları geliştirebilir. -
    8 İki ve üç boyutlu düşünme yeteneği kazanır. 5
    9 Temel bilgisayar becerileri ile bilgi işlem teknolojilerini, mesleki gelişimi destekleyecek düzeyde kullanabilir. -
    10 Alanı ile ilgili mevzuata hakim olur. -
    11 Mesleki etik ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. 3
    12 Bireysel ve/veya ekip çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilir. 5
    13 Yaşam boyu öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemini benimseyerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri bu yönde takip edebilir. 5
    14 Sorunlara akılcı, pratik ve kısa sürede çözüm üretme. 3
    15 Doğal ve kültürel peyzaj alanlarına ilişkin verileri analiz etme, değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster