Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Canan ÜNLÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Aykut M, Çetinkaya F, Öztürk Y ve ark. (1999): Sağlık Eğitimi. Erciyes
Üniversitesi Matbaası, Kayseri.
2. Glanz K, Rimer K R, Lewis F M (2002): Health Behaviour and Health
Education. John Wily and Sons, İnc. San Fransisco.
3. Tabak R S (2000): Sağlık Eğitimi. Somgür Yayıncılık, Ankara.
4. Özvarış Ş B,(2011): Sağlığı geliştirme ve sağlık Eğitimi. Hacettepe Üniversitesi yayınları
|
Yardımcı Kitap
|
1. Maibacd E, Parrott R L (1995): Designing in Health Education. Sage
Publication. Inc. California
2. http//www.sabem.saglik.gov.tr.
|
Dersin Amacı
|
Öğrenme ve öğretme sürecinin kavramsal ve kuramsal bilgisi, hemşirelikte klinik eğitimin özellikleri, rol modeli kavramı, öğrenme ve öğretmeyi etkileyen yöntemleri, sağlık eğitiminin planlanması, birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, hasta okulu, eğitim süreci doğrultusunda öğrenme ve öğretme bilgi ve uygulamalarını içerir.
|
Dersin İçeriği
|
1. Sağlık Eğitiminde Temel Kavramlar
2. Sağlık Eğitiminde Tarihsel Süreç
3. Sağlık Eğitiminin Hedefleri ve Amaçları
4. Sağlık Eğitiminin İlkeleri ve Yöntemleri
5. Sağlık Eğitiminin Planlanması
6. Yer, Zaman, Kişi, Grup ve Topluma Göre Sağlık Eğitimi
7. Sağlık Eğitimi Yaklaşımları ve Modelleri. Sağlık Davranışı Değişikliği İle İlgili Toplumsal Modeller
8. Sağlık Eğitiminde Etik
9. Sağlık Eğitiminde Materyal ve Araçlar
10. Sağlığı Geliştirme
11. Yetişkin-Halk Eğitimi
12. Sağlık Eğitiminin Değerlendirilmesi ve Kayıt 1
13. Sağlık Eğitiminin Değerlendirilmesi ve Kayıt 2
14. Dersin Genel Tekrarı ./ proje-ödev tartışması
|