Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, Amaçlar ve Kültür Kavramının Analizi.
|
|
2
|
Kültür ve sağlık ilişkisi
|
|
3
|
Kültür ve sağlık inançları
|
|
4
|
Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri (Giger ve Davidhizardsın Transkültürel değerlendirme modeli 1)
|
|
5
|
Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri (Giger ve Davidhizards ?ın Transkültürel değerlendirme modeli 2)
|
|
6
|
Purnell`in Kültürel Yeterlilik Modeli
|
|
7
|
Hemşirelikte kültürel bakım
|
|
8
|
Kültürlerarası farklılıklar ve bakım gereksinimleri
|
|
9
|
Kültürlerarası İlteişim
|
|
10
|
Lehninger Modeli
|
|
11
|
Kültürel farklılıklara dayalı hemşirelik süreci
|
|
12
|
Kültürel farklılıklara dayalı hemşirelik süreci (Vaka Sunumları)
|
|
13
|
Kültürel farklılıklara dayalı hemşirelik süreci (Vaka Sunumları)
|
|
14
|
Vaka Tartışması
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi İlknur GÖL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Nies MA, McEwen M (2007) Community/ Public Health Nursing Promoting the Health of Populations, 4. Edition, Saunders- Elsevier Co., Canada.
Seviğ Ü., Tanrıverdi G. Transculuterl Nursing
Tortumluoğlu G. Transkültürel Examples of Cultural Care Model of Nursing. C.Ü. Journal of Nursing 2004, 8(2):47-57.
Bayık A(2004). Research Culture. Research in Nursing and Pure Culture. II. National Nursing Research Symposium.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrenciye, kültür ve sağlık ilişkisi, kültürel değerlendirme modellerini ve bu modellerin hemşirelikte kullanılması, halk sağlığı hemşiresinin kültürel farklılıkları dikkate alarak bakım gereksinimlerinin belirlenmesi, planlanması ve uygulanmasına ilişkin hemşirelik girişimlerinin öğretilmesini amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Kültür ve sağlık ilişkisi, kültürel değerlendirme modellerini ve bu modellerin hemşirelikte kullanılması, halk sağlığı hemşiresinin kültürel farklılıkları dikkate alarak bakım gereksinimlerinin belirlenmesi, planlanması ve uygulanmasını içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
4
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
5
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
3
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
3
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
3
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
4
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
5
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
5
|