ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hemşirelik ve Etik HEM303 GÜZ 2+0 Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Etik ve deontoloji kavramlarını, etik kuramları ve etik ilkeleri, hemşirelik mesleğinin etik ilkelerini tanımlar
    2-Sağlık ekibinin üyesi olarak hemşirenin görev yetki ve sorumluluklarını, hemşirelik ile ilgili hukuki metinleri tartışır
    3-Hemşirelik mesleğinin tarihi gelişimini açıklar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)6212
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   60
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Etik Kavramı K1: Bölüm I-II - K2
    2 Deontoloji Kavramı K1: Bölüm II - K2
    3 Etik İlkeler, Meslek Etiği, Tıbbi Etik, Hemşirelikte Etik K1: Bölüm I-III - K3
    4 Türkiye`de ve Dünyada Hemşirelik Mesleğinin Tarihsel Gelişimi K4: Bölüm 1-2
    5 Hemşirelik Kanunu, Hemşirelik Yönetmeliği, Hemşirelik Mesleğinin Bağlı Olduğu Hukuki Metinler K3: Bölüm 1-2 - K4
    6 Etik Kuramlar, İkilemler K1: Bölüm II-VI
    7 Hemşirelikte Etik Kodlar K3: Bölüm 3
    8 Hemşirelikte Etik İlke ve Sorumluluklar K3: Bölüm 4
    9 Etik Yönüyle Kürtaj Yardımcı Üreme Teknikleri K1: Bölüm XVII
    10 Etik Yönüyle Ötenazi ve DNR K1: Bölüm XVI
    11 Etik Yönüyle AİDS K1: Bölüm XIV
    12 Etik Yönüyle Organ ve Doku Nakli K1: Bölüm XV - K2
    13 Araştırma Etiği K1: Bölüm VII
    14 Yayın Etiği K1: Bölüm VII
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Funda ASLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Çobanoğlu, N(2009). Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği (1. Basım).Ankara: Eflatun Yayınevİ K2. Hakeri, H.(2010), Tıp Hukuku (3. baskı). ,Ankara: Seçkin Yayıncılık K3. Özçelik, Z., Karaduman, B., Bafra, K., Yıldırım, A., Şenol, Ç. S., Ülke,r S.(2006). Hemşirelikte Haklar ve Sorumluluklar. Ankara: Türk Hemşireler Derneği. K4. Şentürk, S. E. (2011), Hemşirelik Tarihi. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
    Yardımcı Kitap YK1. Çobanoğlu N. (2011) "Özerklik Kavramının Klinik Etik Yansıması: Aydınlatılmış Onam (The Concept of Autonomy And its Reflection on Clinical Ethics: Informed Consent)" Aydınlatılmış Onam Özel Sayısı, Ed.: Prof. Dr. Ahmet Nezih Kök. Çağrılı Makale, Turkiye Klinikleri J Med Ethics.19 (2): 71-79. YK2. Çobanoğlu N., (2009) "Kısıtlılarda ve Özel Gruplarda Klinik Araştırma Etiği" Sağlıklı Bilimlerinde Süreli Yayıncılık-2009, 7. Ulusal Sempozyum, Araştırma ve Yayın Etiği, Ed. Orhan Yılmaz, Ankara, s.105-111.
    Dersin Amacı Öğrencinin, hemşirelik mesleğinin tarihsel gelişimini, hemşirelik mesleğinin bağlı olduğu hukuki metinleri, sağlık etiği ile ilgili kavramları bilmesi, sağlık ile ilgili etik sorun/ikilemler hakkında bilgi sahibi olması ve konuyla ilgili farkındalık gelişmesi ve etik karar verme becerisini kazanması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Etik ve deontoloji nedir, Etik Kuramlar nelerdir, Etik İlkeler, Meslek Etiği, Tıbbi Etik, Hemşirelikte Etik, Hemşirelik Etik Kodlar, Araştırma ve Yayın Etiği
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır. 3
    2 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır. 3
    3 Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 2
    4 Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular. 3
    5 Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir. 3
    6 Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir 4
    7 Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar. 3
    8 Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir. 3
    9 Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır. 3
    10 İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster