Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Türkiye`de ve Dünyada Çocuk Sağlığının Durumu
|
|
2
|
Çocuk, Aile ve Hemşire
|
|
3
|
Büyüme-Gelişme
|
|
4
|
Uygulamalar ( Fiziksel ölçümler, Hayati belirtilerin ölçümleri, Materyal Toplama (İdrar,Boğaz Kültürü vb.), İlaç uygulamaları ve genel ilkeler
|
|
5
|
Yenidoğan ve Özellikleri, Sağlık Sorunları ve Bakımı
|
|
6
|
Çocukluk Çağlarında Beslenme, Beslenme Bozuklukları ve Bakımı
|
|
7
|
Sıvı-Elektrolit-Asit-Baz Dengesi, Dengesizlikleri ve Bakımı
|
|
8
|
Solunum Fonksiyonunda Değişiklikler ve Bakımı
|
|
9
|
Konjenital Kalp Hastalıkları ve Bakımı
|
|
10
|
Endokrin Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Bakımı
|
|
11
|
Üriner Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Bakımı
|
|
12
|
Sindirim Sistemi Fonksiyon Değişiklikleri ve Bakımı
|
|
13
|
Hematolojik Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Bakımı
|
|
14
|
Nörolojik Sistem Fonksiyon Değişiklikleri ve Bakımı
|
|
Ön Koşul
|
None
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Derya Kaya Şenol
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. Aylin ÇAKŞAK
|
Kaynaklar
|
1. Çavuşoğlu H (2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği. Cilt I-II. Çağın Basın Yayın Sanayi A.Ş. Ankara
2.Törüner E, Büyükgönenç L. (2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları.
3.Dağoğlu T, Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri, Nobel tıp Kitabevi, İstanbul
4.Savaşer S, Yıldız S (2009). Hemşirelik İçin Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi, İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul
5.Whaley DL (2008). Wong?s Clinical Manual of Pediatric Nursing, USA.
|
Yardımcı Kitap
|
1.Birol L(2005). Hemşirelik Süreci, Etki Matbaacılık, İzmir.
2.Yurdakök M (2008). Çocuklarda Fizik Muayene Resimli El Kitabı, Veri Matbaacılık, Ankara.
3.Hockeberry MJ, Wilson D, Wong DL (2006). Wong?s Nursing Care of Infant and Children, 7th edition, USA
4.Karaböcüoğlu M, Uzel N, Köroğlu T (2008). Çocuk Yoğun Bakım Esaslar ve Uyg., İstanbul Medikal Yay.İstanbul
5.Neyzi O, Ertuğrul T ( 2002). Pediatri I-II, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
6.Potts NL, Mandeleco BL (2007). Pediatric Nursing Caring for Children and Their Families I-II, Thomson and Delmar, USA.
|
Dersin Amacı
|
0-18 yaş çocuğun sağlıklı büyüme ve gelişme, iletişim, aile ve kültürel özellikleri ile çocuğun sağlığının korunması, yükseltilmesi ve hastalık durumunda yeniden sağlığının kazandırılması için gerekli alana özgü bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
0-18 yaş çocuğun sağlıklı büyüme ve gelişme, iletişim, aile ve kültürel özellikleri ile çocuğun sağlığının korunması, yükseltilmesi ve hastalık durumunda yeniden sağlığının kazandırılması için gerekli alana özgü bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
5
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
5
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
-
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
2
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
3
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
4
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
4
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
4
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
4
|