Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Enç N. (Ed)2015. Sağlık Tanılaması ve Fiziksel Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
2. Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010. Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
3. Aştı TA, Karadağ A. (Ed) 2011. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi, Adana.
4. Kuyurtar F. 2013. Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Görgülü, RS. 2002. Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Çocukları biyopsikososyal yönden ele alarak potansiyel ve mevcut tıbbi ihtiyaçlarını belirlemek, tıbbi sorunların erken tanılamasını sağlamak için gereken fiziksel tanılama yöntemlerini öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Muayene yöntemlerine giriş, veri toplama yöntemleri
Genel değerlendirme genel görünüm ve davranışlar, yaşamsal bulgular, vücut ağırlığı, baş çevresi ve boy ölçümü
Kardiyovasküler Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayene
Kardiyovasküler Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayene
Solunum Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayene
Solunum Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayene
Sinir Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayenesi
Sinir Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayenesi
Gastrointestinal Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayenesi
Endokrinin Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayenesi
Hematolojik Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayenesi
Üriner Sisteminin Tanılanması ve Fizik Muayenesi
Kas ve İskelet Sisteminin Tanılanması Ve Fizik Muayenesi
Baş Boyun ve Derinin Değerlendirilmesi
|