Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilim, Bilgi, Hemşirelik ile ilişkisi
|
|
2
|
Hemşirelikte araştırma ve amacı
|
|
3
|
Literatür inceleme, Literatür tarama sistemleri
|
|
4
|
Araştırmanın problem tanımı
|
|
5
|
Araştırmanın amacı, soru ve hipotezleri
|
|
6
|
Araştırmanın yöntem ve bulgular bölümleri
|
|
7
|
Araştırmanın tartışma ve sonuç bölümleri
|
|
8
|
APA kaynakça yazımı
|
|
9
|
Araştırmanın raporlandırılması
|
|
10
|
Araştırmanın raporlandırılması
|
|
11
|
Hemşirelik araştırmalarında etik
|
|
12
|
Bilimsel yayın etiği
|
|
13
|
Etkili sözel sunum hazırlama
|
|
14
|
Poster sunum hazırlama
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Dr. Müjgan ONARICI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Day, RA (2000). Bilimsel bir makale nasıl hazırlanır ve yayımlanır? TÜBİTAK, Ankara.
Oğuz, NY (1996). Bilimsel yayın etiği. Klinik Psikiyatri, 2, 153-159.
Çobanoğlu, N. (2007). Tıbbi bilimsel yayınlarda etik kurullar ve kurallar. Sağlık Bilimlerinde Süreli Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin bilimsel yazı, makale, araştırma, inceleme, bildiri, yayın etiği vb. konularda bilgi, deneyim ve beceri kazanmalarını sağlamayı amaçlar. Eleştirel düşünme, yazma ve konuşma becerilerinin geliştirilmesine katkıda bulunur.
|
Dersin İçeriği
|
Bilim, Bilgi, Hemşirelik ile ilişkisi
Hemşirelikte araştırma ve amacı
Literatür inceleme, Literatür tarama sistemleri
Araştırmanın problem tanımı
Araştırmanın amacı, soru ve hipotezleri
Araştırmanın yöntem ve bulgular bölümleri
Araştırmanın tartışma ve sonuç bölümleri
APA kaynakça yazımı
Araştırmanın raporlandırılması
Araştırmanın raporlandırılması
Hemşirelik araştırmalarında etik
Bilimsel yayın etiği
Etkili sözel sunum hazırlama
Poster sunum hazırlama
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
-
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
3
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
4
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
4
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
-
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
-
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
4
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
-
|