ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sağlık Hizmetlerinde İletişim FZD109 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kişilik ve sağlıklı ruhsal gelişim özelliklerini açıklar.
    2-Özel durumu olan ( engelli, saldırgan,çocuk,yaşlı) bireylerle etkili iletişim kurar.
    3-İletişim aracılığı ile davranış değişikliği oluşturur.
    4-Aktif dinleme becerileri kullanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)515
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   78
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,6 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tanışma, dersin amaç, hedef ve beklentilerin paylaşılması K1, BÖLÜM1
    2 İletişim Kavramı ve Türleri K2, BÖLÜM1
    3 İletişim Engelleri ve Dinleme K6, BÖLÜM3
    4 İletişim kuramları ve hasta sağlık profesyoneli arasındaki iletişim K9, BÖLÜM1
    5 Savunucu İletişim K9, BÖLÜM2
    6 Empati K5,BÖLÜM2
    7 İletişimde Beden Dili K5, BÖLÜM3
    8 Bireyin Kendisi ile İletişimi K5, BÖLÜM4
    9 Çevre ve Toplum İle İletişim K4, BÖLÜM1
    10 Öfke ve Kontrolü K10, BÖLÜM5
    11 İncinebilir bireylerle (çocuk ve yaşlı hasta vb.) iletişim K7, BÖLÜM6
    12 İncinebilir bireylerle(hastaneye uyumsuz tepki gösteren bireyler, terminal dönem vb.) iletişim K8, BÖLÜM1
    13 Sağlık Hizmetlerinin Mesleki Uygulamalarında İletişim I K3, BÖLÜM7
    14 Sağlık Hizmetlerinin Mesleki Uygulamalarında İletişim II K3, BÖLÜM8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Terakye, G. (1995), Hasta Hemşire İlişkileri. Ankara: Aydoğdu Ofset. K2. Köknel, Ö. (1983). Kişilik (10.Baskı). İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi. K 3.Cüceloğlu D. (1993). İnsan İnsana (4. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. K4.Köknel Ö. Ailede ve Toplumda Ruh Sağlığı K 5.Üstün B.,Akgün E.,Parlak N. (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi. İzmir: Okullar Yayınevi. K 6.Öz F. (2004). Sağlık Alanında Temel Kavramlar. Ankara: İmaj İç ve Dış Tic. AŞ K7.Velioğlu, P.(1999). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. İstanbul: Alaş Ofset. K 8.Özcan, A. (1996). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim. İzmir:Saray Tıp Kitabevleri. K 9.Doğan, O. (2002).Sağlık Hizmetlerinde İletişim. Ankara: Songür Yayınları K10.Dökmen, Ü.(1996). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayınları
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İnsan ilişkilerinde ve sağlık hizmetlerinde olası çatışmaları önleyebilmek için gerekli olan etkin iletişim yöntemlerini değerlendirerek, kişisel ve mesleki yaşamlarındaki iletişimlerini geliştirebilmelerine yönelik strateji ve teknikleri tanıtmak
    Dersin İçeriği İletişim kavramı ve süreci, iletişim sürecini biçimlendiren temel kavramlar ve sağlık hizmetlerinde mesleki iletişiminin farklı metotları ve araçları hakkında pratik bilgiler.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır. 3
    2 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır. 4
    3 Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. -
    4 Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular. 2
    5 Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir. -
    6 Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir 2
    7 Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar. 4
    8 Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir. -
    9 Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır. -
    10 İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster