Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Parazit ve enfeksiyon nedir?
|
|
2
|
Parazit-Konak ilişkisi ve parazitlerin sınıflandırılması
|
|
3
|
Protozoonlar:Sarcomastigophora: İntestinal amiplar; Entamoeba histolytica, E.coıli(Morfoloji-Evrim, Patogenez ve Klinik, Tanı, Tedavi, Epidemiyoloji ve Korunma).
|
|
4
|
Ekstra İntestinal amiplar; Acantamoeba castellani,Naegleria fowl
|
|
5
|
Mastigophora=Kamçılılar A) İntestinal Sistemde Yaşayanlar:Giardia intestinalis
|
|
6
|
B) Genitoüriner Sistemde Yaşayan Kamçılılar:Trichomonas vaginalis
|
|
7
|
C) Kan ve Dokularda Yaşayan Kamçılılar: Leishmania donovani, L.tropica, L.brasiliensis
|
|
8
|
Trypanosomalar: Trypanosoma brucei gambiense, T.rodensie, T.crusei
|
|
9
|
Apicomplexa: Sporozoa: Plasmodiumlar; Plasmodium vivax, P.malariae, P.falciparum, P.ovale(Morfoloji-Evrim, Patogenez ve Klinik, Tanı, Tedavi, Epidemiyoloji ve Korunma)
|
|
10
|
Toxoplasma gondii 1-Akkiz Toxoplasmosis 2-Kongenital Toxoplasmosis
|
|
11
|
Isospora belli, Babesia microti, Blastocystis hominis. Ciliophora: Balantidium coli
|
|
12
|
Helmintler:1- Cestodlar: Taenia saginata, T.solium, Hymenolepis nana, Echinococcus granulosus(Kist Hidatik), Diphyllobothrium latum.
|
|
13
|
-Trematodlar: Fasciola hepatica, Schistosoma haemotobium 3-Nematodlar:Ascaris lumbricoides, Enterobius vermicularis,Trichuris trihua. Kancalı Kurtlar(Hookworms):Ancylostoma duodenale, Necator americanus.
|
|
14
|
Annelidalar: Hirudo medicinalis, Limnatis nilotica.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğrt. Üyesi Mustafa TOKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Altıntaş, K 2004.Tıbbi Klinik Parazitoloji MN Medikal& Nobel
Altıntaş, K 2002.Tıbbi Parazitoloji MN Medikal& Nobel
|
Yardımcı Kitap
|
Kuman, H ; Altıntaş N 1996 Protozoon Hastalıkları. Eğe Üniversitesi Basımevi Bornova/İzmir.
|
Dersin Amacı
|
Paraziter enfeksiyonlar ve korunma yollarının kavranmasını amaçlar
|
Dersin İçeriği
|
Parazit ve enfeksiyon nedir?
Parazit-Konak ilişkisi ve parazitlerin sınıflandırılması
Protozoonlar: Sarcomastigophora: İntestinal amipler; Entamoeba histolytica, E.coli( Morfoloji-evrim, Patogenez ve Klinik, Tanı, Tedavi ,Epidemiyoloji ve Korunma)
Ekstraintestinal amipler:Acanthamoeba castellani. Naegleria fowleri
Mastigophora=Kamçılılar A) İntestinal Sistemde Yaşayanlar: Giardia intestinalis
B) Genitoüriner Sistemde Yaşayan Kamçılılar: Trichomonas vaginalis
C) Kan ve Dokularda Yaşayan Kamçılılar:Leıshmania donovani, L.tropica, L.brasiliensis
Trypanosomalar: Trypanosoma brucei gambiense, T.rodensie, T.crusei
Apicomplexa:Sporozoa: Plasmodiumlar; Plasmodium vivax, P.malariae, P.falciparum, P.ovale ( Morfoloji-evrim, Patogenez ve Klinik, Tanı, Tedavi ,Epidemiyoloji ve Korunma).
Toxoplasma gondii 1-Akkiz Toxoplasmosis 2-Kongenital Toxoplasmosis
Isospora belli, Babesia microti, Blastocystis hominis.Ciliophora: Balantidium coli
Helmintler:1-Cestodlar:Taenia saginata, T.solium, Hymenolepis nana, Echinococcus granulosus(Kist Hidatik), Diphyllobothrium latum.
2-Trematodlar: Fasciola hepatica, Schistosoma haemotobium 3-Nematodlar:Ascaris lumbricoides, Enterobius vermicularis,Trichuris trichura.Kancalı Kurtlar(Hookworms):
Ancylostoma duodenale, Necator americanus.
Annelidalar: Hirudo medicinalis, Limnatis nilotica.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
-
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
4
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
-
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
-
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
-
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
5
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
-
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
4
|