Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-1
|
K1, K2, K3
|
2
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-2
|
K1, K2, K3
|
3
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-3
|
K1, K2, K3
|
4
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-4
|
K1, K2, K3
|
5
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-5
|
K1, K2, K3
|
6
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-6
|
K1, K2, K3
|
7
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-7
|
K1, K2, K3
|
8
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-8
|
K1, K2, K3
|
9
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-9
|
K1, K2, K3
|
10
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-10
|
K1, K2, K3
|
11
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-11
|
K1, K2, K3
|
12
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-12
|
K1, K2, K3
|
13
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-13
|
K1, K2, K3
|
14
|
Vaka sunumu ve klinik uygulama-14
|
K1, K2, K3, YK1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. İlknur GÖL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğretim Üyesi Serap AÇIKGÖZ
Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Özge DENİZ
Dr. Öğretim Üyesi Sevcan TOPTAŞ KILIÇ
Dr. Öğretim Üyesi Songül KAMIŞLI
Arş. Gör. Damla BAYRAK
Arş. Gör. Tuğba YILDIRIM
|
Kaynaklar
|
K1: Carpenito-Moyet, L.J. (2012). Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev. F. Erdemir) (On Üçüncü Baskı). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
K2: Birol, L. (2016). Hemşirelik Süreci: Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım. İzmir:Etki Matbaacılık.
K3: Wilkınson, J.M. , Barcus, L. (2018). Pearson Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev. S. Kapucu, İ. Akyar, F. Korkmaz. ) (On Birinci Baskı). Ankara: Pelikan Yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Karadakovan, A., Aslan, F.E. (2020). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Akademisyen Kitabevi.
YK2: Potter, P.A., Perry, A.G. (2011). (Çeviri-Editörler: Atabek T.A., Karadağ A.) Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, Nobel Kitabevi.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencilerin sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları yapabilmesi, hastalıkların erken tanılanması, tedavisi, rehabilitasyonu ve bakımları konularında deneyim kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Vaka sunumu, klinik uygulama, hemşirelik süreci
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Toplumun; sağlıklı ya da hasta bireylerin değişen durumlarda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptama, planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmede hemşirelik sürecini kullanır.
|
5
|
2
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli hemşirelik eğitim, yönetim, uygulama, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alır.
|
4
|
3
|
Mesleğin gerektirdiği istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
3
|
4
|
Sosyal yönlerini, iletişim, eleştirel düşünme, akademik ve araştırma becerilerini, yaratıcılıklarını ve girişimciliklerini birleştirerek mesleğini uygular.
|
4
|
5
|
Sağlık alanındaki bilimsel bilgi, yenilik ve gelişmeleri izleyebilmek ve kullanabilmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgi ve becerisini geliştirir.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımı ve uygulamalarını bu değerler doğrultusunda gerçekleştirir
|
5
|
7
|
Profesyonel iletişim ve kişiler arası ilişkiler becerilerini kullanarak terapötik ortamda hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurar.
|
-
|
8
|
Hemşirelik uygulamaları için gerekli teknik araç ve gereçleri seçme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
5
|
9
|
Hemşirelik hizmetlerinin bilgiye dayalı, akılcı, sistematik olarak sunulmasında etkili yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kullanır.
|
4
|
10
|
İnsanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü biyo-psiko-sosyal-kültürel değişim ve gelişime duyarlı olup; verdiği sağlık bakım hizmetinde holistik yaklaşımı göz önünde bulundurur.
|
-
|